وزیر کشور:  آمادگی کشور در بخش سلامت برای ارائه خدمت به زائران عزیز در نقطه اوج قرار دارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا؛ احمد وحیدی ، وزیر کشور در کنگره سلامت در اربعین تاکید کرد: افرادی که واقعه ای به بزرگی اربعین را سانسور می کنند نه تنها با ملت های اسلامی دشمنی دارند بلکه با معنویت و انسان معنوی مشکل دارند.

وی افزود: در نگاه امام حسین این مسئله وجود دارد که اگر مسلمان نیستید آزاده باشید اما اتفاقاتی که ما در کشورهای اروپایی مانند سوید مشاهده می کنیم خارج از تمامی تعاریف اخلاقی و مودت بین ملت ها است.

وی افزود: اربعین فی نفسه به خاطر ویژگی های خودش سلامت آفرین است و خود به خود از یک سلامت روح و روان برخوردار می شوند و مردم از حضور در این مراسم احساس سلامتی دارند و کم می شنویم که افرادی در این مراسم حضور یابند و مشکلات روحی و روانی آنها برطرف نشده باشد. امروز پزشکان و پرستاران ما که در ساختار سلامت ما حضور دارند همگی با عشق و علاقه در خدمت اربعین هستند و همه اینها نشان از عمق دین باوری کادر پزشکی ما است.

وزیر کشور تاکید کرد: در مسئله کرونا بار اصلی بر دوش پزشکان و پرستاران ما بود و ما شهید مدافع سلامت داشتیم و همین قشر، هم اکنون در جبهه ای دیگر خدمت می کنند.

احمد وحیدی گفت: آمادگی کشور در بخش سلامت برای ارائه خدمت به زائران عزیز در اوج قرار دارد و در همین ایام شاهد بودیم هلال احمر ما به عنوان رتبه برتر مورد تشویق جهانی قرار گرفت و مطمینیم که در این مراسم نیز خوب می درخشند. هماهنگی ها با مسوولان عراقی برای برگزاری مراسم اربعین در سطح بالایی قرار دارد و امیدواریم مراسم اربعین امسال که انسان ساز و تمدن ساز است به نحو احسن برگزار شود.

کدخبر: 915371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟