رئیس جمعیت هلال احمر: بیش از ۴ هزار پزشک، ۴۰ تن دارو و ۸۰ آمبولانس برای اربعین در عراق فعالیت خواهند کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پیر حسین کولیوند ، رئیس جمعیت هلال احمر کشور ظهر امروز در کنگره سلامت در اربعین که در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار پزشک در این کنگره ثبت نام کردند و در اهمیت برگزاری این همایش همین نکته کافیست که دبیر کل جمعیت هلال احمر و رییس صلیب سرخ جهانی برای این کنگره پیامی فرستادند و در آن بر نکات ضروری تاکید داشتند.

وی افزود:اهداف ما تقویت و هماهنگی بین بخشی برای ارتقای خدمت سلامت در اربعین است و در این راستا با دستگاه های مختلف و همچنین نهادهای ذی ربط در کشور عراق نیز همکاری لازم را داریم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: تقویت دیپلماسی سلامت و شناسایی ظرفیت های مورد نیاز در اربعین و مواجهه با نقاط بحران از اصلی ترین اهداف ما است و امیدواریم در تحقق این اهداف برای ارایه خدمات بهتر در آینده موثر باشد.

کولیوند ادامه داد: برجسته کردن نکات علمی با هدف کنترل بیماری های شایع و سوانح و حوادث از جمله هدف های اصلی ما است که در مورد آنها پیش بینی و پیشگیری اصلی ترین رویکرد ما خواهد بود.

وی گفت: این حرکت برای تقویت بنیه علمی و مستند سازی و ارایه توصیه های دانش محور بسیار با اهمیت است و امسال جامعه سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر در کشور عراق این خدمات را ارایه می دهد

کولیوند تصریح کرد: بیش از ۴ هزار پزشک ۴۰ تن دارو و ۸۰ عدد آمبولانس در اربعین در عراق فعالیت خواهند کرد و مجوز پرواز بالگردهای هلال احمر در کشور عراق برای ارایه خدمات بهتر دریافت شده است.

وی بیان کرد: کنگره بعدی اربعین در شهر کربلا برگزار خواهد شد و یکبار دیگر نکات بهداشتی و مهم را با دوستانمان در عراق بررسی خواهیم کرد.

کدخبر: 915324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟