خیمه هنرهای عاشورایی نمادی از تلفیق هنر و مذهب است

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، پرویز سروری در بازدید سرزده از خیمه هنرهای عاشورایی میدان هفتم تیر ضمن تقدیر از عملکرد خلاقانه سازمان زیباسازی در برپایی محفل عزای حسینی تاکید کرد؛ آنچه از فضای معنوی این خیمه گاه درک می شود نشان می دهد که تلفیق هنر و مذهب می تواند به شکوفایی پیام‌های مذهبی کمک کند. 

وی ادامه داد: امروز ما در خیمه هنرهای عاشورایی میدان هفتم تیر شاهد تلفیق هنر و مذهب هستیم که با استفاده درست از ابزارها و آثار هنری و فرهنگی جاذبه ایجاد شده و توانسته است در محیطی محدود آیین‌های مذهبی و بعضا” فراموش شده عاشورایی را به بهترین وجهی به مردم معرفی کند. 

به گفته سروری؛ استقبال مردم از برپایی خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی و به تعبیری منزلگاه عشاق حسینی نشان داد که لازم است ما در ابلاغ پیام عاشورا از هنر و فرهنگ آیینی، دینی و ابزارهای هنری بهره ببریم. 

نایب رییس شورای اسلامی شهرتهران با تقدیر از سازمان زیباسازی در برپایی خیمه بزرگ هنرهای عاشورایی اظهار کرد: در مدیریت شهری جدید شاهد هستیم که سازمان زیباسازی در تمام زمینه‌های فعالیت سازمانی و حتی فراتر از آن توانسته با استفاده از خلاقیت و نوآوری و بهره‌مندی از هنر و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی آثار بیادماندنی و تاثیرگذاری را در فضای مختلف شهری پایتخت خلق کند.

کدخبر: 913418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟