از یوسف نوری تا رضامراد صحرایی؛ 9 ماه است آموزش و پرورش معاون تربیت بدنی ندارد / سلامت جسم دانش آموزان روی هوا!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، این روزها، حواشی حول محور آموزش و پرورش آنقدر زیاد شده است که اگر یکی حل شود، یک مشکل دیگر سر بر می آورد؛ اما در این میان، یکی از مواردی که همچنان حل نشده است، انتخاب معاون تربیت بدنی و سلامت است. در واقع جایگاهی در این وزارتخانه خالی مانده است که اهمیت آن را می توان در سالها بعدِ دانش آموزان جست و جو کرد.

معاونان آموزش و پرورش

صادق ستاری فرد ، معاون پیشین تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، قبلا گفته بود که ۳۴ درصد دختران و ۳۱ درصد پسران با چالش چاقی روبه‌رو هستند. این در حالی است که مطالعات نشان می دهد، کودکی که بین ۱۰ تا ۱۳ سالگی چاق است، ۸۰ درصد احتمال دارد که یک بزرگسال چاق شود. البته باید گفته شود که چند کیلوگرم اضافه‌وزن نشان دهنده چاقی نیست. با این حال ممکن است نشان‌دهنده میل بدن به افزایش وزن آسان و نیاز به تغییر در رژیم غذایی و ورزش باشد. 

خالی بودن صندلی سکان دار معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از زمان یوسف نوری تا رضامراد صحرایی، نه تنها نشانه خوبی نیست، بلکه هشدار دهنده وضعیت نابسامان این وزارتخانه دارد.

حدود 9 ماهی می شود که معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، جای خالی یک معاون را حس می کند. اکنون که تابستان است، 

امور مربوط به ساماندهی نیروی انسانی ( معلم ورزش ) برای آغاز سال تحصیلی، پایگاه های تغذیه سالم ( بوفه مدارس)، کلاس های درس تربیت بدنی، اتاق های بهداشت از مهم ترین وظایف این معاونت هستند.

همچنین باید به این موضوع توجه داشت که در فصل تابستان، کانون های ورزش دانش آموزی، که یکی از مسیرهای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان هستند نیز این روزها بدون حضور هیچ معاونی، به کار خود می پردازند.

کدخبر: 904616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟