۱۳ میلیون مسافر در ۱۸ روز سفر با وسایل حمل ونقل عمومی جا به جا شدند

به گزارش رکنا، شهریار افندی‌زاده، با اعلام این خبر افزود: تعداد مسافر جا به جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۸ روز به مرز ۱۳ میلیون نفر رسید.

افندی‌زاده بیان کرد: تا کنون ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۵۵۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۹ درصد و سواری کرایه ۱۵.۱ درصد بوده است.

او درباره جا به جایی مسافران از سایر شقوق حمل و نقل توضیح داد: تاکنون حدود ۵.۱ میلیون مسافر با حمل و نقل ریلی، ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۹۶۶ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۳ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۹۴ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جا به جایی کرده‌اند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی را ۲.۰۶۷.۷۱۵ وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: در بازه ۱۸ روز گذشته طرح نوروزی، ۴۲.۳۱۵.۰۲۲ وسیله نقلیه در سطح کشور جا به‌ جا شده اند که رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد و یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

او در پایان افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد، ایلام با ۱۹ درصد، خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان با ۱۶ درصد ، اردبیل با ۱۲ درصد و گلستان با ۱۰ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

کدخبر: 881700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟