ماجرای حقوق فرهنگیان با حذف مدیران میانی حل نمی شود/ نمایندگان مجلس بگویند چرا وزیر آموزش و پرورش استیضاح نشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، حقوق اسفند معلمان همچنان به طور کامل واریز نشده است. شب گذشته یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور، خبری مبنی بر اینکه وزیر آموزش و پرورش ، صادق ستاری فرد، معاون توسعه منابع و برنامه ریزی و حجت الله الماسی، مدیرکل دفتر وزارتی بابت این تاخیر در پرداخت از سمت خود برکنار شدند.

این در حالی است که شخص یوسف نوری ، وزیر آموزش و پرورش خود متهم اصلی این ماجرا است و به نظر می‌رسد با حذف مهره‌های ردیف دوم، قصد دارد از حذف مهره اصلی که خودش است جلوگیری کند. این نوع تصمیم گیری حتی می‌تواند از سمت مدیریت کلان دولت صورت گرفته باشد تا وزیر از استیضاح و انتقادات و اعتراضات فرهنگیان دور بماند.

حال به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس نباید تصور کنند که این برکناری‌ها تادیب موثر برای آموزش و پرورش بوده است زیرا حتی با برکناری این دو مدیر ارشد آموزش و پرورش همچنان حقوق فرهنگیان به طور کامل واریز نشده و این مشکل به احتمال بسیار زیاد به پرداخت حقوق فروردین ماه هم می رسد.

گفتنی است که حتی در این مبحث تنها آموزش و پرورش نباید برای مجلس پاسخگو باشد بلکه سازمان برنامه و بودجه نیز در جایگاه عاملان اصلی خالی ماندن جیب فرهنگیان در آستانه عید نوروز است.

رسانه‌ها و نمایندگان مجلس باید با توجه به شرایط اقتصادی کشور هوشمندانه‌تر با این نوع برکناری‌ها رو به رو شوند.

فرهنگیان تنها خواسته‌ای که در حال حاضر از دولت و مجلس دارند در وهله اول واریز کامل حقوق و با توجه به ضعفه‌های مدیریتی وزیر آموزش و پرورش در تمام بخش‌های آموزشی کشور در اولویت رسیدگی قرار بگیرد.

کدخبر: 881300 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟