در این نقطه ایران، بیکاری مطلق است/ اینجا نه اینترنت است نه پول خرید اینترنت / دانش آموزان غذا و لباس ندارند+ فیلم
حجم ویدیو: 176.13M | مدت زمان ویدیو: 00:09:20

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، معلم است و در مدرسه ای در سیستان و بلوچستان تدریس می کند. نه تنها برای دانش آموزانش، بلکه برای دخترها و پسرهای هم استانی خودش که در سایر مدارس درس می خوانند نیز دغدغه دارد. محمد حسین دلارام نژاد، معلم مدرسه ای در مرز ایران است. او می گوید که دلش برای دانش آموزان سیستان و بلوچستانی پر می کشد و می خواهد که فقر ، عامل جدا شدنشان از مدرسه و درس نباشد.

این معلم در گفت و گو با خبرنگار رکنا تاکید می کند که مدرسه ای که در آن تدریس می کند شاهد-معلم است برای همین وضع مالی دانش آموزان نسبت به سایرین شاید کنی بهتر باشد ولی باز هم هستند در این بین دانش آموزانی که شهریه مدرسه شان را خودش پرداخت می کند و یا اینکه تحت پوشش کمیته امداد هستند.

خانواده ها بیکار مطلبق هستند و بچه ها با دمپایی به مدرسه می روند

وی در ادامه می افزاید: اما در مدارس دیگر که دولتی عادی هستند که و یا در روستاهای دیگر، خانواده ها بیکار مطلق هستند و زندگی را فقط با یارانه می گذرانند! یا اگر شرایط فراهم باشد، برای پسته چینی به کرمان و رفسنجان می روند. ما دانش آموزانی داریم که حتی صبحانه هم ندارند بخورند و با یک تکه نان به مدرسه می آیند. با این وجود بچه هایی که در مدرسه ما درس می خوانند، تغذیه و پوشش مناسب دارند؛ اما در مدارسی دیگر، هستند دانش آموزانی که با دمپایی به مدرسه می روند، یا اینکه هر سه ماه یک بار فقط موهایشان را از ته می تراشند تا دیگر نیازی به هزینه کردن برای کوتاهی مو نداشته باشند. 

 اینجا حرفی از کیفیت آموزش نیست!

دلارام نژاد در ادامه می افزاید: بعد از اینکه کرونا آمد، خیرین برای تهیه تبلت و کاربرگ های آموزشی برای دانش آموزان خیلی کمک کردند. ما دانش آموزانی داشتیم که تلفن همراه نداشتند، به سختی برایشان آن را تهیه کردیم ولی در نهایت مغلوب عدم وجود اینترنتِ در دسترس و نبود پول برای خرید اینترنت شدند. از سویی دیگر، کمبود معلم باعث شده است تا یک معلم در چند پایه در مدرسه به کار آموزش بپردازد که این کیفیت آموزش را پایین می آورد. از سویی دیگر، تراکم بالای دانش آموز در برخی کلاس ها حتی به 48 نفر هم می رسد و این هم آموزش را بی کیفیت می کند.

این معلم در پایان گفت: اگر بودجه مناسبی به مناطق مرزی داده شود و خیرین بیشتر پای کار بیایند، جوان ترها راغب به کار در این فضا شوند و برای بهتر شدن وضع موجود ایده دهند، تغذیه مناسب برای دانش آموزان مناطق محروم در نظر بگیرند و مدارس را به آزمایشگاه، اتاق مشاوره و... تجهیز کنند تا کیفیت آموزش در سیستان و بلوچستان هم مثل سایر استانها بالا رود.

کدخبر: 871570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟