معاون وزیر آموزش و پرورش: مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی در تهران حل شد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حمید طریفی حسینی، در این باره اظهار کرد: شش، هفت سال است که شهرداری تهران هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی را بر اساس مصوبه شورای شهر تهران تقبل می‌کند. مشکلاتی در این باره پیش آمده بود و رانندگان سرویس مدرسه این چند ماه حقوق خود را دریافت نکرده بودند.

وی افزود: درواقع خانواده ها با این تجمع به دنبال احقاق حق رانندگان بودند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره مشکل حقوقی به وجود آمده برای پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب گفت: معمولا در سنوات گذشته روال اینگونه بوده است که قراردادی بین پیمانکار و مدارس منعقد و حق‌الزحمه‌ها پرداخت می‌شد. یک علت طولانی شدن روند عقد قراردادها در سال جاری این بود که می‌خواستند نوع قراردادها را تغییر دهند و آن را میان پیمانکار و تاکسیرانی منعقد کنند.

طریفی ادامه داد: در نهایت روز گذشته توافق شد که قرارداد پیمانکاران به روال قبل و مستقیم با مدارس منعقد شود و شهرداری هزینه ایاب و ذهاب را به صورت مستقیم به حساب مدرسه واریز کند. قراردادی که باید منعقد می‌شد، به دست همکاران ما در شهر تهران رسیده و به این ترتیب مدیران مدارس با پیمانکاران هماهنگ کرده و قرارداد منعقد می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار از چندی پیش از سوی شهرداری تهران انجام شده است و مشکلی در زمینه اعتبارات وجود ندارد اظهار کرد: ما حدود ۵۰۰۰ هزار دانش آموز استثنایی در تهران داریم که ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها از سرویس استفاده می‌کنند. البته در ماه‌های گذشته، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان متوقف نشده بود و رانندگان بدون دریافت هزینه بچه‌ها را جابه جا می‌کردند که با عقد قرارداد مشکل آنها حل می‌شود. 

کدخبر: 869932 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟