گسترش فضای سبز، راحت‌ترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا

به گزارش رکنا به نقل از  اداره کل منابع طبیعی استان تهران، رضا بیانی در جلسه‌ احاله جنگل کاری سنواتی منطقه سنگلی شهرستان فیروزکوه که با حضور رضا بیانی علیرضا صادقی - شهردار فیروزکوه - برگزار شد، گفت: نفس شمار زیادی از شهرهای استان تهران به‌ویژه پایتخت در این روزها به شماره افتاده است و هر روز شاهد افزایش آلودگی های محیطی و آب و هوایی در این استان هستیم.

وی افزود: کاهش آلودگی‌های فعلی شاید ده‌ها راهکار عملی و غیر عملی داشته باشد اما راحت‌ترین و کم‌هزینه ترین این راهکارها بدون شک گسترش فضای سبز و همکاری و مشارکت همه مردم و مسئولان در نگهداری از فضاهای سبز موجود است.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اینکه نگهداری از فضای سبز فعلی نیز وظیفه‌ای همگانی است، اظهارکرد: در این بین آنچه مهم‌تر از همه به نظر می رسد نگهداری از فضای سبز فعلی است؛ فضای سبزی که گاهی به علت فعالیت‌های مخرب عده‌ای سودجو تحت تأثیر منفعت‌طلبی‌های انسانی قرار می‌گیرد و از بین می‌رود.

بیانی گفت: در راستای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و دستورالعمل احاله طرح‌های جنگلکاری و پارک‌ها در چارچوب ارائه طرح برابر شرح خدمات، این امر در کوتاه‌ترین زمان با همکاری ادارات مربوطه محقق می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در بخش دیگری از این جلسه، علیرضا صادقی - شهردار فیروزکوه - اظهارکرد: شهرستان فیروزکوه از موقعیت مناسبی برای جنگلکاری در محدوده شهر برخوردار است. به جهت استفاده بهینه شهروندان و مسافران از این فضای مناسب در صورت تجهیز امکانات رفاهی و تفرجی خواستار احاله بهره وری در این خصوص را دارم.

کدخبر: 843868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟