115 اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده تا پایان سال به تهران افزوده می شود

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، بهرام نکاحی، درباره آخرین وضعیت خدمات دهی حمل و نقل عمومی به پایتخت نشینان اظهار داشت: شاهد رونمایی از 262 دستگاه ناوگان نوسازی شده در تهران بودیم که این اتفاق خوب، فتح بابی برای اتفاقات بهتر در حوزه حمل و نقل عمومی و بویژه اتوبوسرانی تهران محسوب می شود.

وی ادامه داد: بر اساس تکلیف ابلاغی باید 25 درصد از سفرهای روزانه تهرانی ها توسط اتوبوسرانی انجام شود؛ اگر 20 میلیون سفر روزانه را ملاک قرار دهیم باید روزانه 5 میلیون نفر از شهروندان با اتوبوس تردد کنند که با این هدف فاصله بسیار زیادی داشته و متاسفانه شهر تهران از این برنامه و تکلیف ابلاغی عقب است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: با مصوبات شورای شهر تهران، نگاه های توسعه ای شهردار تهران و همچنین حمایت های وزارت کشور امیدواریم که تا پایان سال بخش عمده ای از ناوگان اتوبوسرانی تهران نوسازی شود؛ یقین دارم که تا پایان این دوره شورای شهر تهران می توانیم فاصله خود را با برنامه تکلیفی و ابلاغی به حداقل ممکن رسانده و در پایان این دوره شورای شهر تهران به 4 میلیون سفر توسط ناوگان حمل و نقل برسیم.

وی با اشاره به رونمایی از 260 دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده شهر تهران گفت: قرار است حدود 115 دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده دیگر را تا پایان سال تحویل بگیریم که با این کار امیدواریم که از محل ناوگان تامین شده وزارت کشور بتوانیم بالغ بر هزار دستگاه را تا پایان سال تحویل گرفته باشیم که عدد خوبی محسوب می شود و یقین دارم تا پایان سال 1402 این تعداد افزایش چشمگیری پیدا کند.

نکاحی خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما برای پایان سال 1401 فعالیت 4 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران است؛ همچنین برنامه ریزی بهسازی و بازسازی 1400 دستگاه داریم؛ البته الباقی اتوبوس ها و مینی بوس ها هم نوسازی خواهد شد.

وی در پایان گفت: آغاز تغییر رنگ و بوی اتوبوس ها و ورود اتوبوس و مینی بوس در شهر تهران از امروز شروع شده است؛ ما علاوه بر کمیت ناوگان به دنبال بهبود کیفیت هم هستیم تا بتوانیم خدمات رسانی به مردم تهران را توسعه دهیم.

کدخبر: 833685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟