تخصیص ۱۷ میلیارد تومان برای اطفاء حریق / در ۵ ماه اول سال ۸۶۷ هکتار در آتش سوخت

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا،  سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی محیط زیست کشور ۲۶.۵ میلیون هکتار معادل ۱۹.۶ درصد از مناطق کشور را تحت عنوان مناطق چهارگانه حفاظت می کند که جزو ذخیره گاه های ارزشمندی هستند که اگر دچار آتش سوزی شوند خسارت زیادی را متحمل می شوند که گاها شاید دیگر قابل جبران نباشد.

بر اساس آمار در ۵ ماه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار و ۲۷۲ هکتار آتش سوزی رخ داد اما در ۵ ماهه اول امسال ۸۶۷ هکتار آتش سوزی گزارش شد، از نظر تعداد هم سال گذشته ۱۸۴ فقره و امسال ۱۰۲ فقره آتش سوزی رخ داده است. با توجه به این آمارها حفاظت از این مناطق ارزشمند باید با جدیت و برنامه ریزی های دقیق تری صورت گیرد که این امر نیازمند داشتن تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری و اطفای حریق است و سازمان حفاظت محیط زیست امسال نسبت به سال های قبل اعتبار قابل ملاحظه تری را به این بخش اختصاص داده است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره گفت: اطفای حریق در مناطق چهارگانه جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است البته این کار با همکاری سایر نهادهای مرتبط مانند منابع طبیعی انجام می شود، اگرچه سطح مناطق چهارگانه ما نسبت به کل کشور کم است اما چون عمدتا مراتع و جنگل های بکر را پوشش می دهد از این رو از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مناطق برخوردار است.

کدخبر: 828885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟