خالدی: تاکنون 31 هزار و 444 زائر اربعین به اورژانس مراجعه کردند / زائران نمک، کنسرو و چفیه حتما همراه داشته باشند + صوت
حجم ویدیو: 159.50M | مدت زمان ویدیو: 00:06:55

مجتبی خالدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص آخرین وضعیت مسیر تردد زائران اربعین و امدادرسانی های اورژانس کشور به زائران اربعین تا این لحظه چنین گزارش داد: تا امروز 19 شهریورماه و هفت روز مانده به اربعین حسینی چنین گفت: تا ساعت 24 دیروز، 31 هزار و 444 مراجعه به اورژانس در این مسیر داشتیم که از این تعداد 6 هزار و 554 نفر دچار گرمازدگی شده بودند. از مجموع همه مراجعات به اورژانس، 30 هزار و 512 نفر به صورت سرپایی درمان شدند، اما 932 نفر تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت زائران بخاطر کم مصرف کردن آب در شرایط نامناسب سلامت هستند افزود: این کم آبی باعث سردرد و ضعف و بی حالی برایشان شده است .ما از همه مردم می خواهیم سفر و مدت اقامت خود را در کربلا کاهش دهند. هر چقدر مدت اقامت خود را در عراق کاهش دهند با سلامتی بیشتری بر می گردند. زیرا افرادی که از آن سوی مرز (از عراق) بر می گردند مدعی هستند که کمبود آب در عراق وجود دارد.

مجتبی خالدی با گفتن از اینکه زیارت به سلامت رفتن و برگشتن است ادامه داد: زائران به شکلی سفر اربعین را برای خودشان مدیریت کنند که با بازگشت به ایران دچار ماه ها بیماری نشوند. مردم به سلامت خود توجه بیشتری داشته باشند.

توصیه های اورژانس به زائران اربعین

سخنگوی اورژانس کشور در خصوص اینکه زائران اربعین چه وسایلی را حتما همراه خود داشته باشند چنین توصیه کرد: کوله سبکی همراه داشته باشند. پیش از این و در سال های قبل می گفتیم که غذا همراه خود نداشت باشند ولی امسال می گوییم که هر فرد یکی، دو عدد کنسرو همراه خود داشته باشد. حتما بطری آب همراه داشته باشند که هم مدام مصرف کنند و هم در مسیر بطری را از آب پر کرده و میل کنند. یک مقدار نمک همراه خود داشته باشند که هر آبی را میل می کنند مقداری نمک داخل آن باشد. در مسیر هر کجا سایه پیدا کردند، استراحت کنند ، الزامی نیست که پشت هم  50 و 60 کیلومتر را پیاده روی کنند. هر یک کیلومتر ، دو کیلومتر را که طی کردند حتما حداقل 5 دقیقه در یک مکان سایه و خنک استراحت کنند تا بدن آرامش پیدا کنند تا ادامه مسیر سلامت باشد. کلاه لبه دار یا چتر یا چفیه با خود همراه داشته باشند تا از معرض آفتاب مستقیم در امان باشند. چای و مایعات گرم میل نکنند. غذاهایی که ادویه فراوان دارد اکیدا مصرف نکنند زیرا ادویه بدن را گرمتر می کند. هر کجا توانستند دوش بگیرند. بهداشت پا را رعایت کنند.

 

 

 

کدخبر: 824017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟