برگزاری سوگواره احلی من العسل در ۳۵۰ نقطه کشور؛ از فردا

به گزارش رکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، اصغر باقرزاده با اشاره به برگزاری سوگواره «احلی من العسل»، گفت: این سوگواره از روز پنجشنبه ۱۳ مردادماه در سراسر کشور آغاز می‌شود، امسال ظرفیت رسانه‌ای بیشتری پیدا کرده است و با همراهی شبکه امید، شبکه قرآن و دیگر رسانه‌ها پیگیری می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش ادامه داد: تجمعات مرتبط با سوگواره «احلی من العسل» در ۳۵۰ نقطه کشور برگزار می شود و در تهران نیز، محل اصلی آن، مرقد مطهر امام خمینی (ره) است.

باقرزاده تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های معاونت پرورشی  و فرهنگی به‌ویژه در تابستان، برگزاری سفرهای تربیتی یک‌روزه است که از تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در تیرماه، ۹۵ هزار و ۷۸۰ نفر روز توسط معاونان پرورشی مدارس در استان‌های مختلف، سفرهای تربیتی یک‌روزه انجام شده است که ۴ هزار نفر از مربیان نیز این اردوها را در تیرماه همراهی کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار اردوهای کشوری در تیرماه امسال، اظهار کرد: در چهار اردوگاه شهید باهنر، شهید بهشتی، میرزا کوچک‌خان جنگلی و شهید رجایی نیشابور، مجموعا ۶۹ همایش برگزار شده است که ۲۹ هزار و ۳۵۲ نفر در این همایش‌ها شرکت کرده‌اند. همچنین آمار حضور در اردوهای کشوری ۲۴ هزار و۵۴۰ نفر در تیرماه بوده است. بنابراین مجموعا ۶۲ هزار و ۸۷۲ نفر در اردوها و همایش‌های این چهار اردوگاه در مدت مذکور شرکت داشته‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش گفت: بابت اسکان در اردوگاه‌ها، هیچ مبلغی از تشکل‌های دانش‌آموزی دریافت نخواهد شد. بنابراین اردوگاه‌ها باید با حضور دانش‌آموزان آباد و فعال شوند؛ لذا تشکل‌های دانش آموزی از ظرفیت مناسب اردوگاه‌ها استفاده کنند.

باقرزاده در پایان گفت: برای اولین بار در کشور دانش آموزان با نیازهای ویژه به عنوان استان ۳۳ معرفی شدند تا به مسائل آن‌ها به صورت جدی‌تری رسیدگی شود.

کدخبر: 810842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟