چند راهکار برای حفظ سلامت روان در تورم / 47 میلیون نفر سال گذشته کار خود را ترک کردند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، عالمان علم روانشناسی تاکید دارند که این روزها بیشتر از هر زمان دیگر جامعه جهانی به سلامت روان نیاز دارد. روانشناسان تاکید دارند که با توجه به شرایط فعلی جوامع ، افراد باید حداقل یک روز در ماه به سلامت روان خود توجه کنند. این نکته از آنجا مورد توجه قرار گرفت که در یکسال گذشته 47 میلیون نفر کار خود را ترک کردند و خیلی از آنها معتقد بودند که این ترک کار بخاطر استرس و افسردگی ناشی از فضای کار بوده است.

در ادامه راهکارهایی برای سالم ماندن روان در دوره تورم را مطرح می کنیم.

خود را حرکت دهید

راهکار اول این است که بدن خود را حرکت دهید. این حرکت بدن نیاز به برنامه ریزی بسیار سخت و پرهزینه ندارد. می توانید در اطراف محل زندگی یا محل کار خود 10 دقیقه با سرعت بالا قدم بزنید. این رفتار بخشی از اضطراب و افسردگی را از شما دور می کند. تمرین های دیگر هم می توانید داشته باشید. مثل یوگا درخانه. ورزش های کششی و رقص.

الگو تغذیه سالم داشته باشید

راهکار دوم توجه به برنامه غذایی است  الگوهای تغذیه سالم معمولاً با سلامت روان مثبت مرتبط است. زمانی را صرف تفکر در مورد اینکه "امروز چه می توانم بخورم؟ کنید. غذای سالم لزوما غذای گران نیست. باید بدانید چگونه از آنچه با توان مالی خود می توانید تهیه کنید برای تامین برنامه غذایی مناسب و کافی استفاده کنید والبته  ذهنتان از شما برای نوشیدن مقدار زیادی آب تشکر خواهد کرد.

32.6 درصد  شاغلان شش ساعت یا کمتر می خوابند

استراحت شبانه کافی داشته باشید. خواب کافی شبانه برای مغز و درست اندیشیدن شما معجزه می کند.افرادی که شغل تمام وقت دارند اغلب یک شب کامل استراحت نمی کنند. در واقع، 32.6 درصد از افراد شاغل، شش ساعت یا کمتر می خوابند و این یعنی هوشیاری و کارآمدی روزانه آنها نیز از مسیر درست خارج می شود و به استرس و افسردگی افزوده می شود.

روز سلامت روان برای خود تعیین کنید

روز سلامت روان برای خود تعیین کنید و در این روز برای خود برنامه های سازنده و متعادل طراحی کنید. سعی کنید در لحظات این یک روز در ماه،کارهایی را انجام دهید که از خود رضایت داشته باشید. روز سلامت روان به معنای روز تعطیل نیست. در آن روز یک بخش از کارهای  شغلی یا روزمره خود را انجام ندهید .یعنی کمی سرخود را خلوت کنید تا بتوانید به دیگر بخش های کارهایتان با بهره وری بیشتری بپردازید . در این یک روز، سعی کنید به امورات سرگرم کنده و سوخت گیری روحی بیشتر توجه کنید.

توجه داشته باشید این مطلب برای کسانی است که تمایل دارند ،وسط بحران های ناشی از تورم، سلامت روان خود را نیز حفظ کنند و برای رسیدن به این هدف به حتم باید با توجه به شرایط اقتصادی و کاری و زمانی برای خود برنامه ریزی صحیح داشته باشند.

کدخبر: 799644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟