اولین جلسه مدیریت جامع حوضه آبخیز کارون بزرگ برگزار شد

به گزارش رکنا، اولین جلسه مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون بزرگ با حضور مسعود منصور رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و مدیران کل منابع طبیعی 7 استان زاگرس نشین و مرتبط با این حوزه امروز چهارشنبه در سالن کنفرانس سازمان جنگل ها برگزار شد.

مدیریت جامع آبخیز از استراتژی مهم و اصلی سازمان جنگل هاست و مدیریت منابع طبیعی در گرو اجرای دقیق و نظام مند مدیریت جامع حوزه آبخیز کشور است.

سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیز را در قالب 6 «کلان حوزه» کشوری اجرایی خواهد کرد و بر اساس دستور مسعود منصور تمامی بخش های سازمان جنگل ها باید برنامه ها و اقدامات خود را تحت برنامه مدیریت جامع حوزه آبخیز در 6 کلان حوزه اجرایی نمایند.

همچنین در جلسه ستاد مدیریت جامع حوزه آبخیز کارون بزرگ به معاونت آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها تکلیف شده است تا مدیران 6 کلان حوزه را به منظور سازماندهی، برنامه ریزی، اجرا و نظارت انتخاب و احکام آنها را صادر کرده و به تناسب آن نیز در استان های مشمول این حوزه، ستادهای هماهنگی مدیریت جامع حوزه آبخیز را بر اساس اساسنامه و چارت سازمانی که به زودی تنظیم و ابلاغ خواهد شد تشکیل دهند.

منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این جلسه تاکید کرد: مجمع نمایندگان مجلس و استانداران نقش اساسی در تحقق اهداف مدیریت جامع حوزه آبخیز دارند و مدیران کل منابع طبیعی استان ها و ستاد سازمان موظف به برگزاری جلسات هماهنگی  با آنان برای تبیین طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز هستند.

کدخبر: 749208 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟