هشدار / کدام جاده های کشور برفی است؟ + جزئیات

باران و برف / در روزهای اخیر شاهد باران و برف در برخی استان های کشور بوده ایم. سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که در روزهای آتی در برخی استان های کشور باران و برف ادامه خواهد داشت. باران و برف در 24 ساعت آینده برای 18 استان کشور پیش بینی شده است.

به گزارش رکنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی طی ۲۴ ساعت آینده در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، خوزستان، چهار محال و بختیاری بارش باران و برف و وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط نیز رعد و برق پیش بینی می‌شود.

جمعه بارش در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد، علاوه بر مناطق یاد شده در خراسان شمالی، سمنان، برخی نقاط اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و غرب خلیج فارس و روز شنبه در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

یکشنبه در غالب مناطق کشور جو آرام بوده و مجدداً با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود. همچنین پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۵ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

امروز  خزر طوفانی است

طبق پیش بینی هواشناسی تا عصر جمعه 21 آبان ماه خزر طوفانی است.

نوع مخاطره: مواج شدن دریا، در مناطق ساحلی نیمه غربی دریای خزر تا 3/5 متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا 2/5 متر

مواج شدن دریا، در مناطق فراساحلی نیمه غربی دریای خزر تا 5 متر و در نیمه شرقی دریای خزر تا 4 متر

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان

اثر مخاطره: خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس ها و تورهای صیادی

توصیه: تعطیلی فعالیت های تفریحی و هرگونه فعالیت دریایی بویژه در مناطق فراساحل، جمع آوری تورها و لوازم صیادی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار گرفت

براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت، امروز (جمعه) از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ٥٨شرایط در شرایط سالم قرار دارد.

همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز بر روی شاخص ٩٢ در شرایط سالم بوده است.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ٥٢، اُزن با شاخص ٢٦، دی اکسید نیتروژن با شاخص ٧١ بود.

شهرداری منطقه۱۶، با شاخص ۳۸، شهرداری منطقه ۴، با شاخص ۶۱ و مسعودیه منطقه۱۵ با شاخص ۶۱ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، کمترین آلایندگی را به ثبت رساندند.

همچنین ایستگاه شهرداری منطقه١٩ با شاخص۱۲۷، دانشگاه علم وصنعت منطقه ۴، با شاخص ۱۲۳، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۲۲ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، بیشترین آلایندگی را به ثبت رساندند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۳ روز هوای پاک، ۱۸۸ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۴۵ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.

کدخبر: 739405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟