سرعت زیاد باعث شدت تصادفات می شود / قرارگاه سرعت در تهران بزرگ تشکیل شد

سرهنگ محمد رازقی در خصوص تخلفات سرعت و سبقت و تشکیل قرارگاه سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ  توضیح داد .

به گزارش رکنا، وی افزود : با توجه به رانندگی هر راننده ، سرعت می تواند نقش اصلی را در تصادفات داشته باشد و صرف اینکه علت تصادف چه چیزی می تواند باشد سرعت می تواند باعث تشدید تصادفات شود .

سرهنگ رازقی گفت : مثلا در شهر تهران عدم توجه کافی به جلو ، عدم رعایت حق تقدم دلایل و علت های اصلی تصادفات می باشد و اگر راننده سرعت غیر مجازی داشته باشد علت تصادف عدم توجه به جلو می باشد ولی سرعت زیاد می تواند به تبعات تصادف بیافزاید و باعث شدت تصادفات شود .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود : سرعت زیاد می تواند عامل بروز تصادفات جرحی  و فوتی گردد و علت آن سرعت زیاد  و غیر مجاز از طرف راننده  باشد .

وی  گفت : قطعا کنترل سرعت می تواند یکی از علل کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در شهر تهران باشد که یکی از اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ برای رسیدن به کاهش تصادفات در شهر تهران کنترل سرعت های غیر مجاز است .

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : پلیس راهور تهران بزرگ با استفاده از تجهیزات ترافیکی ، سرعت کاه ها ، سرعت گیرها سعی کرده سرعت ها را در شهر تهران کنترل کرده و با استفاده از چراغ های زمان دار در تقاطع ها به جای چراغ های چشمک زن سرعت ها راکنترل کرده است .

رازقی ادامه داد : ولی در این حوزه مهم ترین اقدام ما تشکیل قرارگاه سرعت بوده که بتوانیم سرعت های غیر مجاز  ، خطرآفرین و حادثه ساز را در شهر تهران کنترل کرده و از بروز و شدت تصادفات بکاهیم.

وی افزود  : اگر سرعت  غیر مجاز را در معابر به سه بخش تقسیم کنیم می توانیم بگوییم سرعت غیر مجاز  تا 30 کیلومتر ( یعنی 30 کیلومتر بالاتر از حد مجاز )  ، سرعت غیر مجاز 30 تا 50 کیلومتر  و سرعت  غیر مجاز بالاتر از 50 کیلومتر حد مجاز به نوعی موضوع قرارگاه سرعت هستند .

وی گفت : هر کدام از این موارد اقدامات خاص خود را دارد که شامل اعمال قانون ، اختصاص نمره منفی و احضار راننده ، توجه و توجیه کردن وی و آموزش راننده می گردد .

سرهنگ رازقی بیان داشت : ما روزانه سرعت های غیر مجاز را از طریق سامانه هایی  که داریم در شهر تهران کنترل کرده و رانندگانی  که بالاتر از 50 کیلومتر بیشتر از حد مجاز رانندگی کرده باشند به پلیس راهور تهران بزرگ احضار می شوند و می بایستی نسبت به آن تخلفی که مرتکب شده اند توضیح داده وتعهدات لازم را در خصوص عدم تکرار بدهند و آموزش لازم را دیده توجیه کامل گردند که دیگر این تحلف  را تکرار ننمایند و این اقدام در قالب قرارگاه سرعت صورت می پذیرد که تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات و میانگین تخلفات سرعت در شهر تهران داشته است .

وی ادامه داد : بیشترین تخلفات سرعت در بزرگراههایی که خلوت است و ترافیک کمتری دارد چون بزرگراه شهید همدانی ، شهید خرازی ، شهید بابایی بیشترین سرعت های غیرمجاز  و بیشترین میانگین سرعت های غیر مجاز در این معابر بیشتر مشاهده می شود .

 معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : نسبت به ایام هفته روز جمعه و زمان هایی که ترفیک در معابر نیست و رانندگان متخلف در این زمان ها اقدام به افزایش سرعت می کنند که بیشترین آمار تخلف در بزرگراهها همین لحظات می باشد و نسبت به طول روز شب ها و ساعات ابتدایی روز که ترافیک نداریم و تعداد خودورها در سطح معابر کمتر است قطعا و متاسفانه این  این تخلف بیشتر مشاهد می گردد .

کدخبر: 710875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟