بحران کرونای هندی در مسکو / لزوم تسریع تزریق واکسن کرونا

با توجه به بحرانی شدن وضعیت مسکو پس از شیوع گسترده کرونای هندی، معاون شهردار مسکو با اشاره به شیوع کرونای هندی در این شهر خواستار تزریق واکسن کرونا به تمام شهروندان مسکو بدون در نظر گرفتن سطح آنتی بادی شد.

به گزارش رکنا، آناستازیا راکووا، معاون توسعه اجتماعی شهردار مسکو با اشاره به شیوع کرونای هندی در این شهر خواستار تزریق واکسن کرونا به شهروندان بدون در نظر گرفتن سطح آنتی بادی شد.

وی گفت: در شرایطی که شیوع ویروس نوع دلتا کرونا (کرونای هندی) در مسکو به سرعت در حال افزایش است، پزشکان معتقدند که لازم است واکسیناسیون بدون توجه به سطح آنتی بادی انجام شود.

به گفته معاون شهردار، فرد دارای آنتی بادی در هنگام واکسیناسیون چیزی از دست نخواهد داد، بلکه فقط محافظت بدن را تقویت می کند.

در مسکو در شبانه روز اخیر ۹ هزار و ۱۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت بوده و ۷۸ نفر بر اثر این بیماری جان سپرده اند و به این ترتیب مجموع افرادی که بر اثر کرونا در پایتخت روسیه جان خود را از دست داده اند، به بیش از ۲۱ هزار نفر رسیده است.

سرگئی سابیانین شهردار مسکو دو روز پیش گفته بود که تقریبا ۹۰ درصد افرادی که در پایتخت روسیه به کرونا مبتلا شده اند، با ویروس نوع دلتا (گونه جهش یافته هندی)  به این بیماری ابتلا یافته اند.

وی که معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه است به شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، ۸۹.۳ درصد افراد مبتلا به کرونا در مسکو، با ویروس دلتا که به ویروس هندی کرونا معروف شده است، مبتلا شده اند.

به گفته معاون ستاد مقابله با کرونا در روسیه، گونه دلتا کرونا فعالتر است و با سرعت بیشتری انتشار می یابد و برای اینکه بدن انسان با آن مقابله کند به دو برابر پادتن بیشتر از ویروس معمولی کرونا معروف به ویروس اوهان نیاز دارد. 

 شهردار مسکو خاطرنشان کرد که قدرت ویروس جدید (ویروس هندی) باعث شده است که شمار افراد مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند افزایش بیابد.

وی افزود: ما تقریبا هر روز مراکز درمانی جدیدی را به کرونا اختصاص می دهیم و بزحمت می توانیم آن را تامین کنیم.

مساله افزایش شمار بیماران کرونایی در هفته های اخیر نگرانی مقامهای روسیه را برانگیخته و یکی از عوامل اصلی بروز چنین وضعیتی را کندی روند واکسیناسیون کرونا در مناطق مختلف روسیه اعلام کرده اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی از روند واکسیناسیون در این کشور ابراز نارضایتی کرد.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون حدود ۱۸ میلیون نفر در روسیه  در مقابل بیماری کرونا واکسینه شده اند . مقامات این کشور امیدوارند تا پاییز امسال ۶۰ درصد جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 698259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟