دز سوم واکسن سالمندان باید در پاییز تزریق شود

به نظر می‌رسد سطح آنتی بادی ایجادشده بعد از تزریق واکسن در افراد مسن کمتر است و با گذشت زمان کاهش می‌یابد که این کاهش می‌تواند به این معنی باشد که برخی از افراد واکسینه شده در پاییز امسال به یک واکسن بوستر Booster احتیاج دارند؛ بنابراین لازم است تا دز سوم واکسن کرونا در پاییز تزریق شود.

به گزارش رکنا، دکتر حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید 19 در این باره گفت: بر اساس مطالعه جدیدی که در لنست Lancet منتشر شد، واکسن فایزر کووید ١٩ سطح پادتن‌های کمتری علیه نوع دلتا یا واریانت هندی تولید می‌کند که به عنوان B.۱.۶۱۷.۲ شناخته می‌شود و در هند کشف شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سطح آنتی بادی در افراد مسن کمتر است و با گذشت زمان کاهش می‌یابد که این کاهش می‌تواند به این معنی باشد که برخی از افراد واکسینه شده در پاییز امسال به یک واکسن بوستر Booster احتیاج دارند؛ بنابراین لازم است تا دز سوم واکسن کرونا در پاییز تزریق شود.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ١٩ بیان کرد: از طرفی بنابر گزارش هفتگی کووید ١٩ در جهان طی هفته گذشته، تعداد موارد و مرگ و میر گزارش شده همچنان کاهش یافته و بیش از ۴.۱ میلیون مورد جدید و ۸۴۰۰۰ مرگ جدید گزارش شده است.

سوری اظهار کرد: منطقه اروپا بیشترین کاهش در موارد جدید و مرگ و میر را در این هفته گزارش کرده و به دنبال آن منطقه جنوب شرقی آسیا است. مناطق قاره آمریکا، مدیترانه شرقی، آفریقا و اقیانوس آرام غربی تعداد موارد مشابه هفته قبل را گزارش کرده است.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ١٩ تاکید کرد: در منطقه مدیترانه شرقی تا کنون در ۱۰ کشور به طور رسمی گزارش موارد واریانت آفریقایی که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده گزارش شده است که این کشور‌ها بحرین، جمهوری اسلامی ایران، اردن، لیبی، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، پاکستان، قطر، عربستان سعودی، تونس و امارات متحده عربی هستند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 694964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟