حقوق شهروندان در کمیسیون ماده صد ضایع می شود

علی اعطا به برخی هماهنگی‌های نامتعارف بین اداره کل ماده صد و مناطق شهرداری به عنوان شاکی پرونده های این کمیسیون، تذکر داد و آن را موجب تضییع حقوق شهروندان دانست.

به گزارش رکنا، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در جریان دویست ‌و نود و ششمین جلسه شورای شهر، ضمن گرامی‌داشت روزهای دوم و سوم خرداد ماه، از این روزها به عنوان دو حماسه ماندگار بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد.

وی ضمن ارائه تذکر خود به اداره کل اداری و اجرایی کمیسیون های ماده صد قانون شهرداری ها اظهار داشت: یکی از اشکالات قانونی و حقوقی که به ماده 100 وارد است، این است که دبیرخانه این کمیسیون نزد شهرداری است و شهرداری نیز یکی از طرف‌های پرونده ها کمیسیون ماده ۱۰۰ و در جایگاه شاکی است.

اعطا عنوان کرد: این موضوع موجب می شود، علیرغم استقلال اعضای کمیسیون ها ،گاهی تفاهم‌ های غیرمتعارفی در جهت هدایت محتوا و فرایندها بین اداره کل ماده صد به عنوان دبیرخانه و‌ مناطق شهرداری به عنوان شاکی صورت گیرد.

سخنگوی شورای شهر تاکید کرد: اگرچه اعضای کمیسیون‌ها مستقلند و هر کمیسیون متشکل از سه عضو است (قاضی، نماینده وزارت کشور، عضو شورای شهر)؛ و با استقلال عمل می کنند و رای می دهند. اما بدنه کارشناسی، تنظیم شکایت، فرایندها و ... در اختیار مجموعه دبیرخانه است. یعنی در اختیار شاکی است.

اعطا گفت: در چهارسال گذشته، اینجانب به نمایندگی از شورای شهر تهران عضو کمیسیون ماده۱۰۰ بوده ام. به نظر من یکی از مشکلات کمیسیون‌های ماده۱۰۰ احتمال تضییع حقوق شهروندان در برخی پرونده هاست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در ادامه سخنان خود یادآور شد که ۳۱ اردیبهشت ماه مهلت ارسال گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران بود.

اعطا افزود: شهرداری تهران در پی مصوبه ۲۴ فروردین ماه به ارسال سند تحویل و تحول موظف شده است.

وی خطاب پیروز حناچی ، شهردار تهران عنوان کرد: ارسال این سند را به گونه‌ای پیش ببرند که به تاخیر نیفتد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 690060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟