ساعت طرح ترافیک برای مهار کرونا باید افزایش یابد

مقابله با کرونا با افزایش طرح ترافیک هم تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش رکنا، سردار محمدحسین حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سال گذشته همزمان با شیوع گسترده کرونا گفته می‌شد که شهرداری تهران برای اینکه ثابت کند اجرای طرح ترافیک ضروری هست در برخی خیابان‌ها و معابر تغییرات حرکتی ایجاد می‌کرد تا ترافیک مصنوعی ایجاد شود، آیا این موضوع از سوی پلیس مورد بررسی قرار گرفته است یا خیر اظهار کرد: اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و در واقع ترافیک مصنوعی اصلاً وجود ندارد.

وی افزود: مدیریت ترافیک با پلیس است و شهرداری تنها در حوزه خدماتی کمک می‌کند و اصلاً نمی‌تواند خودش به تنهایی برای مدیریت ترافیک اقدام کند و اگر هم اقدامی در این زمینه انجام می‌شود حتماً با دستور پلیس است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس هم به هیچ عنوان بحث ایجاد ترافیک تصنعی را در ادوار گذشته ندیده است مگر در زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و پلیس مجبور است که تردد را متوقف کند تا حادثه را جمع کند و بعد تردد را در آن محور برقرار کند.

سردار حمیدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بهتر نیست برای مدیریت کرونا طرح ترافیک لغو شود تا مردم به جای استفاده از حمل و نقل عمومی از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند، گفت: طرح ترافیک باید اضافه شود، چرا باید لغو شود؟ باید اتفاقاً به ساعتش اضافه شود که محدودیت بیشتر شود ما نباید محدودیت‌ها را برداریم.

وی ادامه داد: شما برای مهار کرونا باید به سمتی بروید که محدودیت‌ها اضافه شود تا افراد بی دلیل به خیابان‌ها نیایند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: برای مهار این بیماری باید تقاضای سفر از بین برود، مانند اینکه مراکز تجاری را تعطیل کرده‌اند، اگر ما هم بخواهیم تقاضای سفر را داشته باشیم و از این طرف هم رفت و آمد را توسعه دهیم مسلم است اتفاقی در حوزه مهار این بیماری رخ نمی‌دهد./مهر  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟