مخالفت مجلس با تمدید محدودیت‌های کرونایی!+جزییات

به گزارش رکنا،پارلمان چک درخواست دولت برای تمدید مجدد وضعیت اضطراری برای مهار همه گیری کرونا را رد کرد.
فقط ۴۸ نماینده از ۱۰۶ نماینده حاضر در نشست پارلمان به درخواست «آندره بابیس» نخست وزیر برای تمدید وضعیت اضطراری که از ماه اکتبر (مهر ماه) وجود دارد پس از ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) رای مثبت دادند.
وضعیت اضطراری این کشور در همسایگی شرقی آلمان که از جمله امکان استقرار ارتش در اماکن عمومی و تعطیلی اکثر مراکز تجاری را فراهم می کند ، روز یکشنبه پایان می یابد.
در واکنش به این تصمیم پارلمان «یان هاماچک» معاون نخست وزیر و وزیر کشور گفت با این کار کشور در بحبوحه نبرد با کرونا خلع سلاح می شود.
«یان بلاتنی» وزیر بهداشت نیز هشدار داد که وضعیت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ممکن است طی دو هفته به شدت وخیم شود. پس از مخالفت پارلمان ، بابیس اکنون مجبور است گزینه های قانونی دیگری را برای ادامه اقدامات فعلی کرونایی یا اعمال محدودیت های جدید پیدا کند.
به دلیل شیوع شدید ویروس کرونا و به ویژه انواع جدید این ویروس ، دولت چک پیش از این تصمیم گرفته بود که سه منطقه را به شکل کامل قرنطینه کند که دو منطقه آن در مرز با آلمان قرار دارند. این مناطق بیش از دیگر بخش های کشور، تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته اند. دولت اعلام کرده است که ساکنان این مناطق دیگر اجازه خروج نداشته و افراد غیربومی نیز اجازه ورود نخواهند داشت.
دولت چک تصمیم گرفته به دلیل افزایش آلودگی ها به ویروس جهش یافته کرونا ، کنترل مرزهای خود با آلمان و با ایالت تیرول اتریش تشدید کند. همچنین آلمان از اعمال تدابیر مشابه در مرز های شرقی خود با جمهوری چک خبر داده است. به گفته «هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان از روز یکشنبه کنترل مرزهای این کشور با جمهوری چک شدت می یابد.
آمارهای رسمی نشان می دهد تا کنون ۱۰۸ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۳۳۳ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۴۵۱ نفر جان باخته و ۸۰ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۹۵۱ نفر بهبود یافته اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟