450 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری مشکل آب آشامیدنی دارند

امیرقلی جعفری بروجنی، رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: 450 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری با مشکل آب آشامیدنی مواجه اند.

به گزارش رکنا، امیرقلی جعفری بروجنی روز پنجشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در چهارمحال و بختیاری علیرغم‌‌ داشتن منابع آبی،‌ 95 درصد از دشت ها‌ توسط وزارت نیرو ممنوعه و ممنوعه بحرانی شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این استان 90 درصد از شرب و 95 درصد از صنعت و 70‌درصد از کشاورزی از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود که منجر ‌به تخلیه آبخوان‌ها شده است.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: در‌حوزه صنعت استان، قطب‌های صنعتی استان از طریق تانکر، ‌آبرسانی ‌می‌شوند و در حوزه شرب نیز فاجعه آبرسانی ‌با تانکر ‌رخ داده است و شهری همچون فرادنبه در دوره ترسالی با 14 ساعت قطعی آب شرب ‌روبرو است.

جعفری با اشاره به اینکه 450 هزار نفر در استان‌ مشکل آب شرب دارند، افزود: منابع آبی در این استان بجای یک ‌ظرفیت به یک ‌تهدید تبدیل شده است که اهتمام ‌ویژه مسئولان ‌را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: هر انتقال آبی باید تابع منطق و قانون باشد و حق‌آبه شرب،کشاورزی، صنعت و زیست محیطی استان مبدا لحاظ شود و مازاد آن منتقل شود.

رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مردم ‌متعهد و معتقد این استان نباید تاوان ‌بی‌کفایتی و قانون‌گریزی عده‌ای رو متحمل شوند. با توجه به خشک‌شدن دشت‌های استان، گازرسانی به مجتمع‌های گلخانه‌ای مورد‌ توجه قرار گیرد.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 648829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟