میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بالای ۸۰ درصد رسیده است

به گزارش رکنا، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه تعداد بستری‌ها و فوتی‌های کرونا کاهش پیدا کرده است. همین طور میزان رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در میانگین کل کشور تا ۱۹ آذر ماه از عدد ۷۸.۴۲ به بالای ۸۰ درصد رسیده است، متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تهران پایین‌تر از محدودیت کشوری است.

او افزود: میزان تردد‌های شهری یعنی ۹ شب تا ۴ صبح تقریبا ۵۰ درصد رعایت می‌شود، ۱۶۷ هزار مورد بازرسی از حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی و کارگاهی مجاز انجام شده است و متاسفانه ۱۵۰۰ واحد پلمپ شده اند و ۱۵ هزار پرونده قضایی تشکیل شده است.

فرهادی گفت: در مجموع اعداد خوبی به دست آمده، اما رضایت بخش نیست و باید حساسیت خود را حفظ کنیم همچنین محدودیت‌ها برای گروه‌های ۲، ۳ و ۴ متناسب با وضعیت خطر شهرستان‌ها اعمال می‌شود تا بتوانیم روند کاهش بستری و فوت را همچنان ادامه دهیم. احتمالا تهران با پیش آگهی‌های آماری در وضعیت نارنجی خواهد بود

او افزود: افزایش میزان تردد در سطح جامه، پیش آگهی خطرناکی است و با این شرایط وضعیت نارنجی به زرد تبدیل نمی‌شود و حتما باید کنترل‌ها برای کاهش آمار بیشتر شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638646 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟