مظلومیت تاریخی قانون اساسی / با تشخیص اقای شهردار مصوبات شورای شهر اجرایی نمی شوند

به گزارش رکنا، محمد جواد حق شناس در جریان دویست و پنجاه و دومین جلسه شورا ضمن عرض تبریک و تهنیت بمناسبت سالروز تصویب قانون اساسی گفت:در واقع یکی از افتخارات بسیار قابل اعتنا و ارزشمندی که جمهوری اسلامی همیشه به آن مفتخر بود این نکته است که درکمتر از پنجاه روز نوع حکومت رو با انقلاب شکوهمندی که داشتیم، ولی به رای و نظر مردم احترام گذاشیم و در یک رفراندم اکثریت مطلق ملت ایران به آن رای دادند.

وی ادامه داد:اما این افتخار ادامه پیدا کرد با انتخاب خبرگان قانون اساسی توسط رای مستقیم مردم و در کمتر از شش ماه از پیروزی انقلاب و نهایتا تصویب قانون اساسی درکمتر از دوماه و در چنین روزی دوازدهم آذر ماه در سال 58 رای و رفراندوم مردم به قانون اساسی داده شده و این افتخار به عنوان یک سند ماندگار انقلاب اسلامی برجای ماند .

قانون اساسی مانند قرانی بر طاقچه گذاشته شده

حق شناس افزود: یکی از بزرگترین مظلومان تاریخ انقلاب اسلامی متاسفانه قانون اساسی است. قانون اساسی مانند قرآنی شده که بر طاقچه گذاشته می شود و به هنگام عروسی و عزا از آن یاد می کنیم. قانون اساسی در این روزها کمتر مورد توجه تصمیم گیران و تصمیم سازان و کسانی هست که به هر حال این حق بزرگ مردم را باید به آن توجه کنند.

عضو شورای شهر تهران گفت:یکی از مشکلاتی که در خصوص اجرای قانون در حوزه شهرداری تهران وجود دارد، آن است که شورای اسلامی شهر تهران با تمام تلاش و کار کارشناسی و پیگیری، زحمت تهیه طرح ها و لوایح را متحمل شده و نهایتا مصوبه ای جهت اجرا ابلاغ می شود، اما متأسفانه شهرداری تهران نسبت به اجرای این مصوبات بی توجهی می کند؛ به طوری که مصوبات شورای اسلامی شهر تهران پس از گذشت حدود یک سال همچنان ابلاغ نمی شود. مصوبه ای در تاریخ 27/1/98 به شماره ابلاغی 89-2510 تصویب می شود و رئیس محترم شورا در تاریخ 19/ 07/ 99 مجددا مصوبه را ابلاغ کرده اما شهرداری تهران تا به امروز آن را اجرا نکرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران بیان کرد: این سوال از ریاست محترم شورای اسلامی شهر تهران و نیز شهردار تهران مطرح است که نقش ما اعضای شورا که در این جایگاه حضور داریم و با تلاش مصوبه ای را که مطالبه میلیون ها ایرانی است را ابلاغ می کنیم اما به تشخیص آقای شهردار این مصوبه اجرا نمی شود، چیست؟ این موضوع باید روشن شود که با وجود پیگیری های فراوان و نیز صحبت تلفنی  هاشمی با شهردار جهت اجرای مصوبه ابلاغ شده ، چه اقدامی باید صورت گیرد که مشکل عدم تمکین در این حوزه تعیین تکلیف شود؟

حق شناس در خاتمه افزود: من از ریاست شورای اسلامی شهر تهران و نیز شهردار تهران می خواهم که در خصوص وظیفه شهرداری در قبال اجرای مصوبات شورا و نیز مهلت اجرای این مصوبات، توضیح ارائه دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 634761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟