در ۷۲ ساعت گذشته به ۱۱۷۶ نفر بر اثر برف و کولاک امدادرسانی شد

به گزارش رکنا، مهدی ولی پور با تشریح آخرین گزارش عملیات امداد و نجات در برف و کولاک ۷۲ساعت گذشته، گفت: در مدت یادشده هموطنان در ۱۲ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان و مازندران متاثر از حوادث جوی بوده اند.

وی به امدادرسانی امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در ۳۰ محور کوهستانی اشاره کرد و افزود: ۴۴تیم عملیاتی متشکل از ۱۷۲امدادگر و نجاتگر به یک هزار و ۱۷۶ نفر از هموطنان در مناطق متاثر از برف و کولاک امدادرسانی کرده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انتقال ۱۰نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید کرد: ۴۳نفر از متاثران از برف و کولاک از سوی هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری به صورت اضطراری اسکان داده شدند و ۱۹۱ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک نیز با تلاش امدادگران هلال احمر از برف رهاسازی شده و به مسیر خود ادامه داده اند.

ولی پور توضیح داد: در این مدت ۱۵۰بسته بیسکوییت و ۱۲۰بطری آب معدنی در میان در راه ماندگان و متاثرین از حوادث جوی توزیع شده است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری به انواع حوادث جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

بنا به این گزارش، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می کند. /ایرنا   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633626 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟