لغو محدودیت ارتفاعی جماران را اجرا نمی‌کنیم

جماران/ به گزارش رکنا، گلپایگانی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت درآمدهای حوزه شهرسازی در سال کرونایی 99 و افزایش سهم درآمدهای ناپایدار در تحقق بودجه گفت: طبق تعاریف کل درآمد حاصل از صدور پروانه ناپایدار خوانده می‌شود درحالی که بنده با این تعریف موافق نیستم.

او ادامه داد: گفته می‌شود چون روزی تخریب و نوسازی تمام می‌شود پس درآمد حاصل از آن ناپایدار است، درحالی که بعد از 50سال هم عمر تعدادی از ساختمان‌ها به سر آمده و باید تخریب و نوسازی کنند، پس این درآمد ناپایدار نیست و به اعتقاد من پایدار است.

معاون شهرسازی و معماری حناچی با بیان اینکه فروش تراکم در شهرداری تهران به کف رسیده است، گفت: اما باید مکانیزم از کالبدی به حقوقی تغییر کند؛ یعنی نمی‌گوییم به جای 5 طبقه 4طبقه باید ساخته شود، می‌گوییم اگر دو طبقه اضافه ساخته می‌شود، باید برایش برنامه‌ریزی داشته باشیم و دیگر ظرفیت اینکه تعداد طبقات را کاهش بدهیم، وجود ندارد.

گلپایگانی با بیان اینکه 60درصد کل بودجه و 77درصد بودجه حوزه شهرسازی محقق شده است، اظهار کرد: در حوزه شهرسازی شرایط خوبی داریم. بنا داریم با تغییر ضوابطی مابقی بودجه را نیز محقق کنیم، برای مثال برخی ساختمان‌های 3 طبقه،4 طبقه شوند.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت ابلاغ لغو محدودیت جماران از سوی مشاور طرح شهرداری آن را اجرا می‌کند یا نه، تاکید کرد: یک مصوبه قانونی در مجلس برای حفظ بافت سنتی و تاریخی جماران وجود دارد که هر قانونی یا اقدامی غیر از مفاد این مصوبه باشد، ما اجرا نمی‌کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی نمی‌تواند قانون را نقض کند و ما هم اگر بخواهیم، نمی‌توانیم کار غیرقانونی را عملیاتی کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟