روزی ۲۰۰ تست کرونا در یزد مثبت می شود/ راه اندازی بیمارستان صحرایی

کرونا / به گزارش رکنا، احمد ترحمی، پیش از ظهر پنجشنبه در نشستی خبری با اشاره به افزایش نگران کننده آمار بیماران مبتلا به کرونا در یزد اظهار داشت: اوایل شیوع این بیماری در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، روزانه به طور میانگین ۴۹۸ نفر در بیمارستان‌های یزد بستری می‌شدند اما این آمار اکنون به ۶۵۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه روزانه تست ۲۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در یزد مثبت اعلام می‌شود، افزود: همچنین روزانه به طور متوسط ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های یزد بستری می‌شوند.

ترحمی با اشاره به آمار بیماران مبتلا به کرونا در مهرماه یادآور شد: طی ماه گذشته ۴ هزار و ۳۵۴ نفر در یزد مبتلا به کرونا شدند که از این تعداد ۱۳۴ نفر فوت شدند.

.معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بیان کرد: متأسفانه باید منتظر موج جدید افزایش بیماری نیز باشیم و در صورتی که مردم پروتکل‌ها را رعایت نکنند، با شرایط بحرانی مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: با این شرایط بیمارستان‌ها دیگر پاسخگوی نیاز بیماران کرونایی نخواهند بود بنابراین در صدد راه اندازی بیمارستان صحرایی دیر یزد هستیم.

ترحمی تصریح کرد: اگر آمار بیماران بستری از ۸۰۰ نفر بیشتر شود، نیاز به بیمارستان صحرایی قطعی است و ناچاریم در این بیمارستان به مردم خدمت ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان یزد خسته شده اند و نمی‌توان به آنها فشار مضاعف وارد کرد، افزود: اکنون اغلب کادر درمان خود نیز به این بیماری مبتلا و در بیمارستان بستری شده اند.

ترحمی از مردم خواست: با توجه به تعطیلات پیش رو، در منزل بمانند و کادر درمان را با پیشگیری از شیوع بیماری یاری کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟