آغاز برداشت سیب درختی از باغات هشترود

هشترود / به گزارش رکنا، طعم میوه سیب بیشتر از سایر میوه های تحت تاثیر شرایط محیط قرار دارد. حرارت در دوران نمو ورسیدن آن موثر است.

سیبهای پاییزه و زمستانه در مناطق ییلاقی و خنک بهترین طعم و نسخ خود را پیدا می کنند. مرغوبترین سیبهای این گروه مخصوص مناطق مرتفع و ییلاقی است. مثل دماوند ، سمیرم، دامنه های سهند و سبلان و کوهپایه های بینالود مشهد و سایر مناطق مشابه.

شهرستان هشترود نیز چون در دامنه کوه سهند واقع شده خصوصا در منطقه سهند آباد سیب هایی خوش عطر وخوش طعم با ماندگی زیاد به عمل می آید . ارقام سیب کشت شده درهشترود.زردوقرمزلبنانی(گلدن ورددلیشز).بادوره رشد۱۲۰تا۱۵۰روزه(اززمان گلدهی تابرداشت محصول بدلیل آبهوای سردومعتدل وکیفیت آب وخاک منطقه میزان آنتی اکسیدان درسیبهای منطقه هشترود بالابوده وکیفیت وخواص ماندگاری مطلوبی دارند.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود در مصاحبه اخیر با خبرنگار رکنا هم به این موضوع اشاره کردوگفت:در سال جاری ۹۹_۹۸به علت شرایط مساعد آب وهوایی وبه کار گیری توصیه های فنی کارشناسان جهاد کشاورزی توسط باغداران عزیز،پیش بینی می گرددحدود ۵۰هزار تن محصول سیب از باغات شهرستان برداشت گردد.

احمدی متذکر شد:به علت قرار گیری سطح وسیعی از باغات شهرستان در دامنه کوه سهند ،ودر حاشیه رود خانه قرانقو محصول تولیدی شهرستان از کیفیت بالایی برخوردار بوده وخاصیت انبار داری بیشتری نسبت به سایر مناطق استان دارد.

فرماندار هشترود نیز در مورد سیب منطقه هشترود در جلسات متعدد به مرغوبیت وکیفیت آن هم در خود شهرستان وروستاها اشاره کرده وگفته است: ما امروز در شهرستان هشترود و منطقه سهندآوا، سیب با بهترین کیفیت را به دلیل شرایط اقلیمی تولید می‌کنیم اما متاسفانه سیب تولیدی هشترود با نام شهرستانهای همجوار به بازار کشور عرضه می‌شود.

وی عدم برندسازی محصولات تولیدی شهرستان در بخش‌های کشاورزی و معادن را معضل و آسیبی جدی برشمرده وافزوده است: امروز لازم است ضمن ارتقای کمیت و کیفیت سیب تولیدی با ایجاد سردخانه و کارخانه‌های فرآوری محصولات از فروش خام محصولات و مواد معدنی شهرستان جلوگیری بعمل آوریم که جز هدر رفت منابع و افزایش نرخ بیکاری و مهاجرت ماحصلی برای شهرستان ندارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟