به «عدد» درگذشتگان کرونا بی‌توجهی می‌شود!

کرونا / به گزارش رکنا، در سال‌های قبل و هر چند سال یک بار هواپیمایی بر اثر سانحه‌ای سقوط می‌کرد و مسافران و کادر پرواز در حد دویست نفر کمتر و یا بیشتر فوت می‌کردند و با تاثر و تاسف عمومی همراه بود و تا مدتی بحث داغ در رسانه‌ها و افواه عمومی بود و تمام دست‌اندرکاران هواپیمایی کشوری تلاش می‌کردند از تکرار آن جلوگیری شود و کمیته تحقیق تشکیل می‌شد تا مقصر شناسایی و مجازات بشود و به بازماندگان دیه پرداخت می‌شد.

اکنون در هر روز متجاوز از دویست نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت می‌کنند و یک امر عادی تلقی می‌شود و به این «عدد» از درگذشتگان یا بی‌توجهی می‌شود یا کم توجهی! از شدت حادثه کاسته شده و حساسیتی دیده نمی‌شود و کسی هم دنبال مقصری نمی‌گردد تا انگشت اتهام را به‌سویش نشانه بگیرد و محکوم کند و جریمه بشود و دیه‌ای به بازماندگان پرداخت نمی‌شود و همه از دست‌اندرکاران و مسئولین و مردم عادی و حتی بازماندگان درگذشتگان از کنارش به سادگی عبور می‌کنند.

دولت از مردم انتظار دارد و مردم هم دولت را به بی‌توجهی یا کم‌توجهی متهم می‌کنند و در نهایت هر روز با ثبت رکوردهای جدید از فوتی‌ها سپری می‌شود!! وضعیت فعلی آیا ناشی از کنکور است یا ایام محرم یا بازگشایی مدارس یا مسافرت و یا علل دیگر، دقیقا مشخص نیست، ولی آنچه که مشخص است وضعیت ناگوار و خطرناکی است که این روزها سراسر کشور را فرا گرفته است! شاید بهتر باشد وقت برای پیدا کردن مقصر اصلی در این روزهای سخت صرف نشود و با همکاری دولت و مردم بر این بلای هولناک غلبه بشود.

واقعیت این که، با توجه به تحریم‌ها دولت در شرایط اقتصادی خوب و مناسب نیست تا بخواهد با قرنطینه کامل، این بیماری را مهار کند و قطعا در این شرایط نامناسب اقتصادی و با افزایش روزافزون قیمت ارزهای خارجی و بالتبع مشکلات زندگی، دولت در تنگنایی قرار گرفته که خود را مجبور می‌بیند حرف‌درمانی کند، ولی مردم باید به حال خودشان توجه کنند و آنچه را که باید، رعایت بکنند مورد توجه قرار بدهند و با این بیماری به شوخی برخورد نکنند در غیر این صورت در آینده می‌توانیم شاهد افزایش رو به صعود منحنی تلفات باشیم و از حد سقوط یک فروند هواپیما به چند فروند برسد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟