درخواست تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس چهارمحال و بختیاری ارسال شده است

مدارس / به گزارش رکنا، فرحناز قائدامینی روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام تعطیلی مدارس استان‌ها در حوزه اختیارات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی گفت: ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا این اختیار را به ستاد مقابله با کرونای استان‌ها واگذار کرده است تا چنانچه ستاد مقابله با کرونای استان به این تشخیص برسد که می‌بایست مدارس یک منطقه یا سراسر استان برای مدتی تعطیل شود، این موضوع را در قالب یک درخواست به وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان ارسال ‌کند و در صورت تایید، مدارس برای مدت معینی تعطیل خواهد شد.

وی اظهارداشت: در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان با توجه به قرمز شدن وضعیت چهارمحال و بختیاری ،پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس استان به وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان ارسال شد که به محض وصول جواب این درخواست، اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه انجام خواهد گرفت.

قائدامینی گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۱۰ هزار د انش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان مشغول تحصیل هستند و در روزهای ابتدایی سال تحصیلی ۶۴ درصد دانش‌آموزان در کلاس درس حاضر بودند که این میزان در روزهای اخیر به ۲۶ درصد رسیده است.

به گفته وی، هم‌اکنون پنج درصد دانش‌آموزان استان هیچ گونه دسترسی به فضاهای مختلف و آموزش مجازی ندارند.

ویروس کرونا که باعث بروز کووید ۱۹ شده، بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟