تهران را حداقل دو هفته تعطیل کنید

پایتخت / به گزارش رکنا، خانم ناهید خداکرمی اعلام کرد: روز گذشته بخشنامه‌ای از سوی استانداری، مبنی بر ممنوعیت فعالیت برخی اصناف در استان تهران صادر شد. این بخشنامه، علاوه بر اینکه شاید بتواند مسائلی را حل کند، اما به هرحال باز هم نگرانی‌هایی را به ذهن متبادر می‌کند. آیا با تعطیلی یک هفته‌ای تهران، می‌توانیم شیوع کرونا را مهار کنیم؟ پاسخ خیر است.

همه اپیدمیولوژیست‌ها معتقدند با تعطیلی یک هفته‌ای فقط شاهد یک فراز و فرود در منحنی فراگیری بیماری کرونا خواهیم بود و اثربخش نخواهد بود و به نظر می‌رسد بعد از مدتی، شاهد موج دیگری خواهیم بود.

خداکرمی گفت: اگر وضعیت قرمز است که هست و ما دیروز شاهد مرگ ۱۳۶ تن در تهران بودیم، به جای یک هفته باید حداقل دو هفته تهران تعطیل کنیم. چرا به تصمیم‌های روزمره و بدون پیش‌بینی عادت کردیم؟ فاصله‌گذاری‌ها را باید در برنامه‌های خود اعمال کنیم، به گونه‌ای که رسانه‌ها هم به کمک شهرداری بیایند و کل بسته پیشنهادی حداقل دو هفته اجرا شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسافرت‌ها محدود نشود، ما شاهد ازدحام در مبادی ورودی و خروجی تهران باشیم، دوباره شاهد انتقال ویروس از تهران به سمت نقاط سفید کشور خواهیم بود؛ بنابراین ضمن اینکه به شهرداری پیشنهاد می‌کنیم، محدودیت برای کارمندانی را که می‌توانند با دورکاری فعالیت کنند، لحاظ کند، به این نکته توجه کنیم که هرچند احیای اقتصاد اولویت اصلی است، اما جان مردم در درجه اول اهمیت قرار دارد، بنابراین از استانداری خواهش می‌کنیم محدودیت‌ها را با کنترل مردم در ورود و خروج از منزل و مبادی شهر تهران در نظر بگیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612728 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟