تهران تعطیل نشده است / اداره‌ها و بسیاری از صنوف دورکار یا تعطیل نشده‌اند

تعطیلی تهران/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، افزایش آمار مبتلایان به کرونا در تهران باعث شد که چند ساعت از این درخواست گذشته و با تعطیلی یک هفته ای تهران موافقت شده و دستورالعمل آن ابلاغ شود. اما ابلاغیه استانداری تهران بیشتر از آن که به تعطیلی تهران بیانجامد برخی از مشاغل را محدود کرده است. فعالیت 12 مرکز و شغل از 12 تا 18 مهر در تهران تعطیل شد. 1. دانشگاه ها، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، اموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسراها، و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، ۲. مساجد و مصلی‌ها، ۳. سینما، تئاتر و مراکز مشابه، ۴. موزه و باغ موزه‌ها، ۵. تالار‌های پذیرایی، ۶. آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، ۷. برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و همایش‌ها، ۸. باشگاه‌های ورزشی پربرخورد از جمله کشتی، جودو و کاراته و موارد مشابه، ۹. کافه ها، قهوه خانه‌ها و چایخانه‌ها، ۱۰. باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها، ۱۱. مراکز تفریحی آبی و استخر‌های سرپوشیده و سالن‌های بدنسازی و ۱۲. عدم برگزاری نماز جمعه، مراکزی هستند که فعالیت شان برای یک هفته ممنوع است. الهام فخاری، رئیس شورای استان تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا درباره تعطیلی های در نظر گرفته برای تهران تاکید کرد: ابلاغیه استانداری تهران عملا از تعطیلی یا کاهش تردد خبر نمی دهد، بلکه این محدودیت و تعطیلی بیشتر درباره صنوف و مشاغلی است که مدت هاست بسیاری از آن‌ها عملا تعطیل یا غیرحضوری بوده اند.

نگران هستیم، کاهش فزاینده بیماران را شاهد نخواهیم بود

رئیس شورای استان تهران با اشاره به درخواست علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت کووید-۱۹ تهران افزود: این درخواست با هدف کاهش موثر تردد شهروندان، ارتباط ها و مجامع بود و بر پایه شرایط کادر پزشکی و وضعیت مراکز درمانی شکل گرفت. اما به نظر این ابلاغیه استانداری تهران در حداقل محدودیت ها را ابلاغ کرده است و چه بسا از روند تصاعدی و فراینده‌ بیماران یا ناقلان چندان نکاهد.

برخی اصناف غیرفعال در تهران تعطیل شد

وی با اشاره به فعالیت ادارات، بانک ها و برخی اصناف که با این ابلاغیه نیز فعالیت خود را ادامه می دهند، گفت: هنوز شرایط ویژه ای برای دورکاری ادارات دولتی، بخش خصوصی و دیگر صنوف و مشاغل تعریف نشده است. اما مهم این است که ابلاغیه جدید اصنافی را مد نظر قرار داده که بسیاری از آنها از ابتدای شیوع کووید-19 یا با محدودیت در فعالیت روبرو بودند یا هنوز بازگشایی نشده بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟