منکر تخلفات صورت گرفته در مراکز درمانی زنجان نیستیم/ مردم تخلفات را گزارش کنند

تخلفات / به گزارش رکنا، محمد محرمی اظهار داشت: در بحث ویروس کرونا رسالت نظارت به رسیدگی تریاژ، ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز درمانی افزایش یافت. همچنین علی‌رغم رسیدگی به مسائل‌ گفته شده مسائل‌ حفاظتی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به بررسی مسائل حفاظتی افزود:‌ مسائل حفاظتی اعم از ماسک، شیلد و گان باید در اختیار کادر درمانی و بیماران مراجعه کننده قرار گیرد. از روزهای نخست مواجهه با ویروس کرونا با کمبود ارائه خدمات و نیرو مواجه بودیم اما با همکاری شرکت‌های تعاونی و ارتباطات با سایر ارگان‌ها توانستیم مشکل کمبود خدمات را حل کنیم.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با تردد بیش از حد بیماران به مراکز درمانی و عدم رعایت بهداشت مراکز درمانگاهی، دفاتر کار و مطب‌ها می‌توانند سبب تشدید بیماری کرونا شوند به این دلیل تلاش کارشناسان اداره نظارت با مراجعه و آموزش به این مراکز بر کنترل و جلوگیری از تشدید بیماری کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه منکر تخلفات صورت گرفته در مراکز درمانی زنجان نیستیم، عنوان کرد: شعار و هدف دانشگاه علوم پزشکی در این مدت این بوده است که هیچ یک از مراکز درمانی نباید تعطیل باشد و مراکز درمانی خاص و تمام عمل‌های جراحی باید موارد ضروری و بیماران اورژانسی را تحت درمان قرار دهند، در این برهه تمامی مراکز درمانی در اوج اپیدمی کرونا از پذیرش موارد غیر ضروری باید خودداری کنند در غیر این صورت با مراکز تخلف شده به صورت جدی برخورد خواهد شد.

محرمی در پاسخ به این سوال که چرا تخلفات موردی شکل می‌گیرد تصریح کرد: همانطور که گفته شد نباید از ابلاغیه‌ها ارسال شده به مراکز درمانی سرپیچی کرد و اگر هر مرکز درمانی پیرو دستورالعمل‌ها عمل نکند به محض اطلاع از تخلفات انجام شده اقدام به برخورد‌های جدی خواهیم داشت.

وی افزود: اگر در مراکز بیمارستانی مورد‌های تخلفی از جمله عدم یا کمبود ارائه خدمات به بیماران شکل گیرد، همراهان بلافاصله این مشکل را به مدیریت بیمارستان یا اداره نظارت منتقل کنند تا با موردهای تخلفی به جد برخورد شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611766 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟