اعمال محدودیت‌های کرونایی در شاهین شهر و میمه ضروری است

کرونا / به گزارش رکنا، اسفندیار تاجمیری، با اشاره به ورود کشور به پیک سوم کرونا و افزایش سه برابری در شاخص‌ها، اظهار کرد: با توجه با آمارهای منتشر شده از دانشگاه علوم پزشکی ۱۰ درصد بیماران بستری فوت می‌کنند و کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران خالی است که با توجه به آسیب‌پذیری استان اعمال محدودیت‌ها و سیاست‌های مقابله‌ای پس از تأیید ستاد ملی کرونا ضروری است.

وی با تأکید بر احتمال تعطیلی بیش از یک هفته و اعمال محدودیت‌ها در شهرستان، افزود: در صورت تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا، شهرستان شاهین‌شهر و میمه تعطیلی یک یا دو هفته‌ای را تجربه خواهد کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شاهین‌شهر و میمه، ادامه داد: با توجه به نظر پزشکان مبنی بر امکان انتقال ویروس کووید ۱۹ و خسارت بالا در جابجایی‌های دسته جمعی از نقطه‌ای به نقطه دیگر و با توجه به ممنوعیت پیاده روی اصلی اربعین هرگونه پیاده روی داخلی در سطح شهرستان ممنوع است، همچنین ادارات، نهادها و سازمان‌ها با ایجاد شرایط دورکاری پرسنل به شرط ارائه خدمات و پاسخگویی به نیاز مراجعان و نظارت بر عملکرد و پایبندی آنان به رعایت پروتکل‌ها موافقت کنند.

تاجمیری با اشاره به تأثیر کنترلی در ابتلا و انتقال ویروس کرونا با استفاده از ماسک، افزود: در شرایط کنونی که عداوت‌ها با جمهوری اسلامی به اوج خود رسیده نمی‌توان به دسترسی واکسن کرونا تا یک سال آینده دلخوش بود و باید راهکارهای پیشگیرانه نظیر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در اولویت قرار داد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه، با تأکید بر تأثیر عملکرد رسانه‌ها و فرهنگ‌سازی در استفاده از ماسک، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در ادارات نهادها و مراکز صنعتی شاهین‌شهر و میمه ۸۰ درصد بوده در حالی‌که شاخص استفاده عمومی از ماسک ۶۰ درصد است و طبق آمار شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مورد ابتلای خانوادگی به کرونا و مرگ سه مادر باردار بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی و ترغیب عمومی در استفاده از ماسک، پرهیز از تردد در معابر و اماکن عمومی و نیز رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا می‌تواند به همپوشانی در ابتلا به آنفلوآنزا نیز مؤثر باشد، افزود: بر اساس تأیید و تشخیص دانشگاه علوم پزشکی واکسن آنفلوآنزا در مرحله اول بین اقشار آسیب‌پذیر نظیر بیماران زمینه‌ای، مادران باردار و ... توزیع می‌شود، اما آنچه حائز اهمیت است هماهنگی و پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا با استفاده مناسب و صحیح از ماسک است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 610675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟