به گزارش رکنا ، مسعود احمدی افزادی گفت: با ادامه شرایط خاص آموزشی در کشور، از پنج شنبه ۱۳ شهریور ماه، برنامه‌های «شکوفه‌های حسینی» را به روی آنتن می‌بریم که این برنامه مختص کلاس اولی‌ها است.

روز شنبه ۱۵ شهریور کار «مدرسه تلویزیونی ایران» با حضور معلمان، دبیران و مجریان آغاز خواهد شد. در این دوره شبکه آموزش سیما به عنوان شبکه محوری روزانه حدود ۱۱ ساعت از برنامه‌های خود را به کلاس‌های درسی و آموزشی اختصاص می‌دهد. شبکه چهار سیما با ۵ ساعت و شبکه قرآن و معارف سیما هم با ۳ ساعت برنامه در طول روز به امر آموزش ۱۴ میلیون دانش آموز می‌پردازند.

مدیر شبکه آموزش سیما گفت: این سه شبکه سیما در مجموع روزانه بیش از ۴۰ کلاس درس برای مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم روی آنتن خود با پوشش بیش از ۹۸ درصدی جمعیت کشور خواهند برد.

احمدی افزادی ادامه داد: شبکه آموزش از ساعت ۸ صبح تا ۹:۳۰ دروس مربوط به متوسطه دوم، کار و دانش و فنی و حرفه‌ای، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳:۳۰ درس‌های مقطع ابتدایی، از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ دروس مقطع متوسطه اول و از ساعت ۱۶ تا ۱۹ برنامه‌های درسی متوسطه دوم را در دستور کار دارد. از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲:۳۰ هم دروس متوسطه دوم در رشته‌های تجربی و فنی و حرفه‌ای و درس‌های عمومی مقطع متوسطه دوم روی آنتن می‌رود.

وی افزود: شبکه چهار سیما هم از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ رشته علوم انسانی متوسطه دوم و همچنین دروس مشترک رشته‌های علوم و معارف اسلامی و دروس تخصصی رشته علوم ریاضی را ارائه می‌کند.

شبکه قرآن و معارف هم دروس مرتبط با قرآن، دینی، عربی و همچنین درس‌های تخصصی علوم و معارف اسلامی را در دستور کار آموزش دارد.

شبکه های دیگر به کمک مدرسه تلویزیونی می آیند

وی درباره برنامه‌های پرورشی این مدرسه هم گفت: دیگر شبکه‌های سیما هم به کمک مدرسه تلویزیونی ایران خواهند آمد؛ به طوری که برنامه‌های خانواده و مهم شبکه‌های سراسری بحث‌های مشاوره و پرورشی را ارائه خواهند کرد. در حوزه تربیت بدنی هم برنامه‌هایی تهیه و تولید شده است که در فواصل برنامه‌های ما پخش خواهد شد.

احمدی افزادی تاکید کرد: بحث مهم تربیتی و پرورشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد جزو اولویت‌های مهم رسانه ملی است و تلاش کردیم امسال نسبت به سال تحصیلی گذشته جدی‌تر و جامع‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم و عمده مدرسه تلویزیونی پاسداشت و ترویج زبان فارسی است، اظهار کرد: روزهای جمعه کلاس‌های مدرسه تلویزیونی در مقطع ابتدایی بیشتر در حوزه نوشتن املا و نگارش فارسی است. همچنین به دبیران و معلمان ارجمند و مجریان هم تاکید شده است که در حوزه ترویج زبان فارسی بکوشند و از اصطلاحات بیگانه و خارجی استفاده نکنند.

تعاملی شدن مدرسه تلویزیونی با کمک معلمان

مدیر شبکه آموزش خاطرنشان کرد: درباره تعاملی شدن مدرسه تلویزیونی ایران، معلمان و دبیران سراسر کشور، پشتیبان آموزشی برای محتوای دروس ارائه شده در تلویزیون خواهند بود و پرسش و پاسخ‌ها و حل مسائل توسط پشتیبانان سراسر کشور که معلمان و دبیران هستند، در کلاس‌های حضوری مدارس تمرین خواهد شد.

آرشیو کلاس‌ها

احمدی افزادی تصریح کرد: نکته مهم دیگر بحث استفاده دوباره دانش آموزان از محتواهای تصویری درسی هست که از سوی معلمان در مدرسه تلویزیونی ارائه می‌شود، که برای این منظور دانش آموزانی که قصد مرور یا فراگیری دوباره کلاس را دارند می‌توانند از آرشیو سایت شبکه آموزش سیما، تلویبیون یا نرم افزارهای جانبی استفاده کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 601363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟