جریمه ماسک در 158 کشور جهان / نتیجه سفرهای اخیر دو هفته آینده می بینیم

کرونا / علیرضا زالی با اشاره به آمار قطعی مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعتی که گذشت اظهار کرد: بالغ بر ۳۸۰ نفر با تشخیص کرونا در بخش های درمانی بیمارستانهای تهران بستری شدند که از این تعداد ۹۰ نفر دربخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش رکنا، وی با بیان این که تراز بستری شدگان در مقایسه با ترخیص ها، کماکان منفی است، از مراجعه ۲۵۱۲ مورد مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بخش های بهداشتی خبر داد و افزود: ۲۴ درصد این افراد با تشخیص قطعی کرونا در بخش های درمانی بستری شدند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: مادامی که تعداد بستری شدگان به ترخیص شدگان کرونایی پیشی بگیرد، با بالانس متفاوتی در استان تهران روبرو خواهیم بود.

دکتر زالی ضمن ابراز نگرانی از ترددها و مسافرت های اخیر تهرانیان خاطرنشان کرد: حجم بالای مسافرت های روزهای اخیر هشداری برای بروز پیک جدید کرونا، زودتر از پاییز و زمان پیش بینی شده دارد.

افزایش تردد در سطح استان تهران نسبت به سال قبل

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی سفرهای بین استانی در تهران گفت: آمارها بیانگر این موضوع است که بالاترین میزان تردد در سطح شهر و مسافرت ها متعلق به شهر و استان تهران بوده و این حجم از مسافرت در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

دکتر زالی با بیان این که در هفته های آتی تغییرات آماری مبتلایان به کرونا که نتیجه رفتارهای پرخطر و تردد های غیرضروری بوده مشخص خواهد شد، توضیح داد: در بازه زمانی چهار تا شش هفته ای میزان فوتی ها، چهار تا پنج روزه تعداد مبتلایان سرپایی و دو تا سه هفته جاری آمار مبتلایان نیازمند به بستری مشخص خواهد شد.

وی با تاکید برشرایط ناپایدار و شکننده استان تهران، یادآور شد: شرایط تهران به دلیل چگالی و تراکم بالای جمعیت به لحاظ شیوع بیشتر پاندمی کووید ۱۹ هشدار دهنده و نیازمند توجه بیشتر است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به این که بازگشایی مدارس تهران مسئله ای جدی در این کلان شهر تلقی می شود توضیح داد: بدون شک بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل های مدون و جدی است چرا که تحقیقات جهانی و مطالعات در مناطقی که بازگشایی ها انجام شده نشان داده که دانش آموزان می توانند تا سه هفته حاملین کم علامت و یا بی علامت ویروس کرونا باشند.

وی با بیان این که بازگشایی مدارس و آموزشگاهها می تواند بر حجم ترددهای درون شهری بیفزاید، خاطرنشان کرد: طبیعتا بازگشایی مدارس فشار قابل توجهی بر ناوگان حمل و نقل عمومی وارد خواهد کرد بنابراین باید قبل از هرگونه اقدامی برای فعل و انفعالات مشاغل آموزشی بحث مدیریت سفرهای درون شهری خصوصا مترو را در نظر داشته باشیم.

علیرضا زالی اظهار کرد: در پاندمی ها  و برای کنترل شیوع بیماری باید با نظم مشخص تری ضمن رعایت اصول مدنی حرکت کرد.

 وی با تاکید بر این که عدم توجه به هشدارهای بهداشتی می تواند خسارت های جدی برای جامعه به باربیاورد، افزود: کنترل اپیدمی و  پاندمی خطرناکی همانند کرونا، با توصیه و خواهش ممکن نیست و باید از روش ها و ابزارهای خاص ضمن رعایت حقوق افراد استفاده کزد.

جریمه کرونایی در 158 کشور دنیا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران با اشاره به این که در ۱۵۸ کشور دنیا برای عدم استفاده از شیوه نامه های بهداشتی و ماسک جرائمی درنظرگرفته شده، اظهار کرد: باید اقدامات جدی پیشگیرانه با هدف رعایت دقیق پروتکل ها با هدف ریشه کنی کرونا در کشور اجرا شود.

دکتر زالی ضمن ابراز نگرانی نسبت به سفر برخی از شهروندان به استان های شمالی کشور، این استان ها را، استان های قرمز کرونایی توصیف کرد و گفت: آثار سفرهای روزهای اخیر بین ۵ تا دوهفته آینده درنرخ مبتلایان کرونایی نمود پیدا خواهد کرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600789 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟