دانشنامه‌ آزادگان؛ منبعی باارزش برای تحقیقات علمی نسل جوان

آزادگان / دکتر غلامی با اشاره به بزرگداشت روز بازگشت آزادگان به کشور گفت: سالگرد بازگشت آزادگان هر ساله یادآور حماسه‌های گرانقدر ۸ سال دفاع مقدس است؛ دوران سختی که پس از بازگشت آنها مشخص کرد آنجا چه رخ داده و یادآور ایثارها و مقاومت‌های این عزیزان است لذا دانشنامه‌های آزادگان بیان تاریخ مقاومت مردم ایران و دستاورد عظیم فرهنگی است.

به گزارش رکنا، وی در ادامه افزود: این دوران برهه ویژه ای است برای نشان دادن نگاه اسلامی به دوره اسارت. ما در طی دوران پس از انقلاب اسلامی فصل‌های مهم تاریخی را در کشور داریم که خود پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران ۸ سال دفاع مقدس از آن جمله به شمار می‌روند.

وزیر علوم، با اشاره به نقش دانشنامه آزادگان گفت: در ثبت یادگارها و دستاوردهای انقلاب اسلامی منسجم کار نکرده‌ایم و اکنون این دانشنامه‌ها از منابع عظیم و ظرفیت‌های به جا مانده از انقلاب و دفاع مقدس به شمار می‌رود و آنچه در این دانشنامه‌ها ثبت و ضبط گردیده قابل مقایسه با دنیا نیست زیرا این دانشنامه‌ها حاوی منابع غنی و گرانقدری از باورهای دینی و روح ایثارگری ملت ایران است که می‌تواند به عنوان منابع با ارزش برای تحقیقات علمی نسل جوان مورد استفاده قرار گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 596003 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟