مراکز واکسیناسیون عبوری در انگلیس راه اندازی می شود

واکسیناسیون / این برنامه، مشابه آزمایش‌گیری ویروس کرونا است که در جریان همه‌گیری ویروس در این کشور به اجرا درآمد. در این برنامه نیز از مردم در حالی‌که سوار بر خودروهایشان هستند آزمایش گرفته می‌شود.

به گزارش رکنا و بر اساس خبری که نشریه تایمز منتشر کرده، خدمات سلامت بریتانیا ممکن است از همان مراکزی که برای آزمایش‌گیری استفاده کرده بود برای واکسیناسیون هم استفاده کند و احتمالا پارکینگ‌های خودروی پزشکان عمومی برای این منظور در نظر گرفته شود.

دولت انگلیس برنامه توسعه واکسیناسیون آنفلوآنزا را اعلام کرده است، چون بیم آن می‌رود که بحران آنفلوآنزای فصلی با موج دوم ویروس کرونا هم‌زمان شود.

دو برابر شدن آمار واکسیناسیون آنفولانزا

بنابر گزارش ایندیپندنت، امسال بزرگسالان بالای ۵۰ سال در این کشور واکسن آنفلوآنزای رایگان دریافت می‌کنند و تعداد بیشتری کودک نیز واکسینه می‌شوند.

دولت انگلیس درنظر دارد برنامه واکسیناسیون آنفلوآنزای زمستانی را دو برابر کند که به معنی تزریق واکسن به ۳۰ میلیون نفر خواهد بود.

در حال حاضر، برنامه واکسن آنفلوآنزای وزارت بهداشت انگلیس، افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، افراد دارای شرایط خاص همچون مشکلات کلیوی، آسم، بیماری قلبی، کارکنان بخش سلامت و ساکنان خانه سالمندان را شامل می‌شود.

در برنامه جدید واکسن آنفلوآنزا برای کودکانی که بیش از شش ماه به بیماری مبتلا هستند، کودکان دو و سه ساله و کودکان دبستانی رایگان است. با گسترش این برنامه، کودکانی که تا پایان ماه ژوئیه امسال ۱۱ ساله می‌شوند (سال اول راهنمایی) هم شامل خواهند شد.

همچنین کسانی که با افرادی زندگی می‌کنند که در برابر کووید-۱۹ نیاز به مراقبت بیشتری دارند شامل این واکسیناسیون می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟