گرانی تست کرونا با افزایش نرخ دلار / افزایش ابتلای خانوادگی کرونا /چه زمانی باید برای تست کرونا اقدام کنیم؟

کرونا/ به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام خبر فوق، می گوید: "اگر بیماری پیشرفت کند میزان اثرگذاری درمان به اندازه روزهای اول نیست، کرونا مرگ ناگهانی ایجاد نمی‌کند و افراد پس از ابتلا و بروز علائمی مانند احساس خستی با کاهش اکسیژن خون مواجه می‌شود و این فرد که علائم تنگی نفس دارد باید زود به بیمارستان مراجعه کند." چه کسانی باید به بیمارستان مراجعه کنند و زمان مراجعه آنها چه زمانی است؟ مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا به این سوال پاسخ داده و تاکید کرد: بیشترین آمار مرگ و میرها را افرادی تشکیل می دادند که بیماری زمینه ای یا سن بالا دارند.

جوانان بستری نمی شوند

وی با اشاره به این که در حال حاضر مسئله چاقی بسیار مهم است، افزود: افرادی که دچار چاقی، بیماری های زمینه ای و دیابت با مشاهده علائم کرونا به سرعت به مراکز 16ساعته مراجعه کنند. جوانان نیز با مشاهده یک یا چند علامت کرونا باید به مراکز درمانی مراجعه کنند. احتمالا آنها به صورت سرپایی درمان می شوند و نیازی به بستری ندارند.

سرعت انتقال کرونا افزایش یافته است

مینو محرز درباره بیماری های زمینه ای گفت: سن بالای 65 تا 70 سال، بیماران قلبی و عروقی مزمن، دیابت، بیمارانی که شیمی درمانی می شوند یا داروهای سرکوب کننده ایمنی بدن مصرف می کنند، بیماران دیالیزی با دیدن علائم باید به سرعت به مراکز درمانی بروند.سرعت انتقال ویروس به تازگی بسیار زیاد شده است.

سرعت انتقال گریبان خانواده ها را گرفته است

عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا تاکید کرد: علت دیگر افزایش مرگ و میر، افزایش ابتلا به کرونا در جامعه است. افزایش ابتلا به کرونا باعث مراجعه بیشتر شده و بیماران بیشتری به آی.سی.یو می روند. تعداد مراجعه کننده بسیار زیاد شده و در اکثر استان ها موج عجیب کرونا به وجود آمده است. در گذشته یک نفر از یک خانواده مبتلا می شدند اما حالا همه خانواده به کرونا مبتلا شده اند. آنقدر سرعت انتقال افزایش یافته که به سرعت خانواده ها مبتلا می شوند. افراد زیادی هم داشتیم که در مراسم و عروسی و عزا بودند و به کرونا مبتلا شده اند. خوشبختانه اکثر این افراد به صورت سرپایی درمان می شود.

مرگ و میر بالا در شهرستان ها به دلیل عدم تجربه

وی با بیان این که تهران میزان مرگ و میر کمتر است چون مردم تجربه پیدا کرده اند، افزود: استان هایی که تازه دچار اپیدمی بیماری کووید-19 شده اند تجربه برخورد با آن را ندارند و بیماران هم دیرتر مراجعه می کنند، مرگ و میر افزایش می یابد. اما دلیل مرگ و میر تهران ابتلای بیشتر به کروناست. در حال حاضر پزشکان در بیمارستان های تهران سریع تشخیص می دهند و بیماران را زودتر مدیریت می کنند. در شهرستان ها اما به دلیل نداشتن این تجربه مرگ و میر بالاست.

کمبود کیت تشخیص همچنان ادامه دارد

مینو محرز با اشاره به این که تست خون ارزش تشخیصی ندارد، تاکید کرد: در بیمارستان های معین جواب تست ها دیر می آید اما رایگان است. بنابراین نیاز نیست مردم حتما به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند. افرادی که استطاعت مالی دارند به بخش خصوصی مراجعه کرده و تست می دهند اما افرادی که این استطاعت مالی را ندارند به بیمارستان دولتی مراجعه کنند تمام مراحل برای آنها به صورت رایگان انجام می شود. البته تمام دنیا با کمبود کیت تشخیصی روبروست. با کمبود کیت ها و افزایش قیمت دلار آزمایشگاه های خصوصی مجبورند که قیمت بیشتری برای تست ها دریافت کنند. اصولا این آزمایش زیرمجموعه آزمایش های گرانقیمت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟