تشکیل کمیسیون ویژه خانواده در مجلس

خانواده / به گزارش رکنا، متن این نامه به شرح زیر است:

«بنا بر رسالتی که معمار کبیر انقلاب بر عهده بسیج دانشجویی در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و دفاع از حقوق مردم نهاده‌اند؛ مجموعه بسیج دانشجویی در صف اول مطالبه‌گری از مسئولین پیشتاز بوده و مطابق نیاز کشور به تلاش و تعمیق در عرصه‌های گوناگون پرداخته است، تا سبب راهگشایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گردد و همواره به آن جمله امام‌مان که فرمود: "مجلس در رأس امور است" کاملاً واقف هستیم؛ به همین دلیل در آستانه سالروز ازدواج مبارک امیرالمومنین علیه السلام و حضرت زهرا (س) نسبت به مطالبه تشکیل کمیسیون ویژه خانواده در مجلس، خود را موظف دانستیم.

مسئله خانواده علاوه بر اینکه یک مسئله چند بعدی است و نیاز به بررسی متخصصین از حوزه‌های مختلف دارد؛ یک مسئله مهم و حیاتی نیز محسوب می‌شود که کوتاهی‌های گذشته امروزه منجر به معضلات و آسیب‌های اجتماعی جدی گردیده است که با توضیحات فوق اگر این امر در دستور کار کمیسیون‌های حاضر قرار گیرد به علت وجود لوایح و طرح‌های بسیار هر کمسیون و فرآیندهای موجود باعث طولانی‌ترشدن زمان رسیدگی به آن خواهد شد.

اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم اولویت اول مجلس و مورد توجه تمام نمایندگان است؛ با تشکیل این کمیسیون ویژه وقتی مسئله خانواده در آن مطرح می‌شود بدون‌ شک ابعاد اقتصادی و معیشتی خانواده این‌بار به طور متمرکزتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. در کنار مسائل اقتصادی کشور، مسائل حوزه خانواده از قبیل اجرایی‌ شدن قانون تسهیل ازدواج جوانان، طرح جمعیت و خانواده تعالی، وضعیت بانوان سرپرست خانوار، بیمه درمان ناباروری و حمایت از زنان شاغل برای موازنه نقش‌ها و... که نیازمند حمایت‌های ویژه است در این کمیسیون بررسی می‌شود.

همان طور که مستحضر هستید نهاد خانواده، رکن اصلی جامعه و بستر رشد و تربیت افراد است؛ که اگر نسبت به آن بی‌توجهی شود، آن چنان ضربات مهلکی را برای کشور در برخواهد داشت که جبران ناپذیر و مقدمه انحطاط نسل‌های آینده خواهد بود. به همین جهت و با عنایت به تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله رسیدگی به مسئله ازدواج جوانان و حمایت از خانواده‌ها برای فرزندآوری یک مسئله اولویت‌دار است که نباید به شکل عادی آن را در کنار سایر امورات پیگیری نمود.

متاسفانه اکنون با افزایش فاصله بین سن بلوغ و ازدواج جوانان و کاهش سالانه ۶ درصد ازدواج روبرو هستیم که تبعات جبران‌ناپذیری نظیر کاهش جمعیت و فروپاشی نظام خانواده را در پی خواهد داشت.

لذا بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی انقلابی و من باب ادای وظیفه و خدمت از جنابعالی به عنوان خادم مردم که رأی و نظرتان در سرنوشت همه آحاد مردم و آیندگان مؤثر است تقاضا دارد تا در راستای حفظ بنیان خانواده، نظارت بر اجرای قوانین حوزه خانواده و تسهیل امر ازدواج جوانان، تشکیل کمسیون ویژه خانواده را در صدر خواسته‌ها و پیگیری‌ها قرار دهید و در صف اولین نمایندگان داعیه‌دار این حرکت باشید.

لازم به ذکر است که با افتخار اعلام کنیم، بسیج دانشجویی اعلام می‌دارد تمام ظرفیت‌های موجود خود در راستای ارائه راهکار، فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری از سایر نهادهای متولی با اولویت خانواده و ازدواج را حاضر است به عرصه میدان اورد و در راستای حل مشکلات و مسائل مردم بویژه زنان و جوانان و تحقق منویات مقام معظم رهبری حفظه الله از هیچ تلاشی فروگذار نیست.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟