10 بهانه ای که می آوریم تا به پیاده روی نرویم!

رکنا: چرا پیاده روی نمی کنید؟ چه بهانه ای مانع بیرون رفتن شما از خانه یا راه رفتن بر روی تردمیل می شود؟ به جای درستی آمده اید. این راهکارها باعث از بین رفتن بهانه های شما برای تمرین خواهند شد.

بهانه: “وقت برای پیاده روی ندارم”

شما مشغله هایی مثل کار، مدرسه، پخت وپز، تمیزکاری، خرید، بچه ها و خشک شویی دارید. زمان کافی برای انجام هر کاری وجود ندارد. چطور قرار است 30 دقیقه پیاده روی کنید تا حداقل مقدار لازم برای سلامتی را انجام داده باشید؟

چگونه می توانید به اندازه ی کافی پیاده روی کنید تا دوستانتان در Fitbit، دوستان خود را به شما ترجیح ندهند؟

چگونه بهانه “وقت برای پیاده روی ندارم” را کنار بگذارید؟

به یک زمان پیاده روی پایبند باشید: زمان پیاده روی خود را روی تقویم مشخص کنید. آن را به تقویم گوشی هوشمند خود اضافه کرده و روی تکرار قرار دهید، فقط لازم است یک بار آن را اضافه کنید تا هر روز آن را به شما یادآوری نماید. یا، می توانید به روش سنتی عمل کرده و آن را در دفتر برنامه ی روزانه ی خود یادداشت کرده و یک ساعت زنگ دار دستی را تنظیم کنید.

دیگران را دعوت کنید: خانواده، همکاران و دوستانتان را دعوت کنید تا با شما همراه شوند. با این کار شما یک فشار اجتماعی خواهید داشت تا به آن پایبند بمانید. پیاده روی با دیگران برای انجام کارهای اجتماعی و ارتباط برقرار کردن با بچه ها، همسر یا دوستانتان بسیار عالی است. زمانی که از تکنولوژی دور هستید، برای ایجاد روابط واقعی بسیار مناسب خواهد بود.

کارهای روزمره ی خود را با پیاده روی انجام دهید: به جای اینکه در راه بازگشت به خانه توقف کنید تا کارهای خود را انجام دهید، پیاده به فروشگاه و اداره ی پست بروید و وسایل خود را در یک کوله پشتی حمل کنید. هنگام شام پیاده به یک رستوران بروید و برگردید. به جای اینکه بچه ها را با ماشین به مدرسه برسانید، تا مدرسه پیاده روی کنید. در راه برگشت، احساس راحتی و آرامش خواهید داشت تا برای مابقی روز آماده شوید.

پیاده روی را در یک روز پرمشغله ی خود بگنجانید: هنگام استراحت یا ناهار سر کار پیاده روی کنید، یا در خانه وقتی غذا در حال پختن است یک پیاده روی مختصر داشته باشید. اگرچه این بهترین حالت این است که پیاده روی نیم ساعت یا بیشتر به صورت پیوسته باشد، اما چند پیاده روی 10 تا 15 دقیقه ای کالری می سوزاند و عادت به ورزش کردن را در شما ایجاد می کند. مراجع سلامت توصیه می کنند در روز 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط انجام دهید، با تقسیم کردن این زمان به بازه های 10 دقیقه ای یا بیشتر، می توانید به این هدف دست پیدا کنید.

بهانه: “برای راه رفتن خیلی خسته ام”

وقت پیاده روی تان رسیده است اما خسته هستید. به اندازه ی کافی نخوابیدید یا از کار و فعالیت های دیگر خسته شده اید.

چگونه بهانه “برای راه رفتن خیلی خسته ام” را کنار بگذارید؟

ننشینید: دراز نکشید، وقتتان را به خاطر یک فنجان قهوه هدر ندهید. در عوض مقداری آب بنوشید و یک اسنک بخورید تا دهیدراته نباشید یا با شکم خالی تمرین را شروع نکنید.

دست به کار شوید: به خودتان اجازه ندهید که بدانید واقعاً قصد پیاده روی دارید. وقتی بند کفش هایتان را گره می زنید و به سمت در می روید، در مورد آن فکر نکنید. مغز خسته ی خود را بیدار نکنید. وقتی در حال پیاده روی هستید، شگفت انگیز است که خستگی چگونه از بین می رود.

هنوز هم خسته اید: اگر بعد از 15 دقیقه هنوز خستگی از بین نرفته یا بدتر شده است، شاید در حال سرماخوردگی هستید یا بیش ازحد تمرین کرده اید. پیاده روی تان را تمام کنید، مقدار زیادی آب بنوشید و مراقب خودتان باشید. اگر روزی برای استراحت ندارید، فردا را مرخصی بگیرید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟