کاهش درآمد بیمارستان های خصوصی با شیوع  کووید 19 / کمبود پزشک در تمام شاخه های پزشکی در دوره کرونا

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا ، محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: دارویی که در پروتکل های دارویی کشور نیست نباید تجویز شود چرا که بیماران سردرگم می شوند و به مسیرهای جعلی هدایت می شوند. گفتیم که فقط در مسیرهایی که پروتکل های وزارت بهداشتی حرکت کنند.

وی با اشاره به ضررهای بخش خصوصی، تاکید کرد: باید در بخش خصوصی هزینه ها و درآمدها تعادل داشته باشد تا کار ادامه یابد.

بخش خصوص به دلیل بروز کرونا باعث کاهش عملکرد روزمره می شود و درآمد بیمارستان ها کاهش می یابد. تجهیزات و ضروریات کرونا برای بیمارستان های خصوصی هزینه بر است و برای یک بیمار در آی سی یو حدود یک میلیون تومان ایجاد می شود که باید دیده شود و در تعرفه های ابلاغی این دیده نشده است.

وی با بیان اینکه در این دوره با دو مشکل مواجه هستیم گفت : یکی کادر درمان به تدریج فرسوده می شوند. مشکل دوم کمبود پزشک در تمام شاخه های پزشکی در دوره کرونا است چون به طور مثال در بخش سرطان بیمارستان امام خمینی (ره) 4پزشک، 4 دستیار 6 پرستار به کرونا مبتلا شده اند دیگر پزشکان برای فعالیت در این دوره زمانی تعلل می کنند. از داوطلبان جامعه پزشکی درخواست می کنیم که وارد صحنه شوند چون کمبود پزشک وجود دارد.

دکتر ظفرقندی تاکید داشت : تعرفه ها باید مطابق هزینه های واقعی باشد. اگر برای لباس، تجهیزات، دارو و دستگاه ها و تجهیزات هزینه می شود طبق روش های معمول توسط کارشناسان اقتصادی محاسبه شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟