مقاوم سازی لرزه ای پل های شهر تهران

به گزارش رکنا، علی پیوسته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: فعالیت های مربوط به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل های سواره رو پایتخت در کنار تلاش برای تعمیر و نگهداری این سازه ها، پس از وقفه کوتاهی که به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داد، از سرگرفته شده است و ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

وی با اشاره به پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن، از پیشرفت 41 درصدی این پروژه براساس برنامه زمان بندی جدید خبر داد و گفت: مدیریت این پروژه با توجه به مواردی همچون امکان بازگشت دوره سیلاب در فصول بارش و خطر آب شستگی پایه ها و نیز زلزله خیز بودن شهر تهران و اهمیت سرویس دهی پل در مواقع بحرانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

پل های تهران تا آخر سال بهسازی می شوند

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز تا پایان سال جاری در فهرست پل های مقاوم سازی شده شهر تهران قرار می گیرد.

گفتنی است پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن که در مرز مناطق 5 و 22 قرار گرفته به صورت دو پل رفت و برگشت با طول 230 متر و عرض 22 متر احداث شده است و مساحت هر دستگاه پل به بیش از 5 هزار متر مربع می رسد. سازه مذکور از طولانی ترین پل های سواره رو پهنه غربی پایتخت به شمار می آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 574809 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟