فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستاها در مجلس / مجلس به دنبال مدیریت یکپارچه شهری

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برخی از اعضای شورای دوره چهارم شهر تهران وارد مجلس شده اند. رئیس مجلس یازدهم نیز با شهردار اسبق شهر تهران است. به همین دلیل دغدغه های شهری، شهرداری و دهیاری ها در آنها رسوب کرده است. محسن پیرهای، عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه پارلمان و مدیریت شهری و روستایی و تأثر آن ها از قوانین بالادستی و نقش مجلس شورای اسلامی در ریل گذاری و تقنین، لزوم ایجاد فراکسیون شوراها و مدیریت شهری و روستایی احساس می شد.

وی افزود: مجلس یازدهم با عنایت به حضور تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و فرمانداران، می تواند بسیاری از نقایص و معایب در حوزه قانون گذاری را مرتفع گرداند.

همگرایی برای حل مشکلات مدیریت شهری

پیرهادی با اشاره به اینکه پیش از این، دو نشست با حضور نمایندگان مجلس برای امور شهری و روستایی برگزار شده، گفت: با هم فکری و مباحثی که انجام شد مقرر گردید برای انسجام و همگرایی در حل مشکلات شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی، فراکسیونی در این زمینه شکل بگیرد. شوراهای شهر و روستا با عنایت به اشراف منطقه ای و محلی، کمیسیون های تخصصی و بهره گیری از تجارب کارشناسان، ظرفیت های بی بدیلی برای حل مشکلات کشور دارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص اهداف شکل گیری فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و امور روستایی گفت: تقویت نهاد شوراهای شهر و روستا، اصلاح قانون انتخابات شوراها، توسعه متوازن و عدالت محور روستاها، تحقق مدیریت یکپارچه شهری و تفکیک وظایف ملی و محلی در سطح شهرها و روستاها از جمله اهداف تشکیل این فراکسیون است.

با عنایت به اعلام اولویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای کمیسیون های تخصصی و حضور افرادی چون محمدباقر قالیباف، محسن پیرهادی، احمد علیرضابیگی، علیرضا پاک فطرت، ابوالفضل ابوترابی، سید حمید کاظمی و ... در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها می توان انتظار فراکسیونی تخصصی و کارآمد در مجلس یازدهم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 574630 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟