کشف و ضبط چندین قبضه اسلحه از شکارچیان متخلف

به گزارش رکنا، طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: حین گشت و کنترل موفق به دستگیری30 نفر متخلف شکار وصید و تخریب کننده محیط زیست شده که در این خصوص 22 فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع محترم قضایی ارجاع داده شده است از 22 پرونده تشکیل شده 13 پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید بود.

چندین قبضه سلاح کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: از متخلفین تعداد 6 قبضه سلاح شکاری مجاز و ادوات شکار و صید (شامل توره ، طناب و تله مخصوص زنده گیری پرندگان و قفس زنده نگهدار،فشنگ کالیبر 12 ،دوربین چشمی و ...) و 63گونه از انواع پرندگان و پستانداران شامل کل و بز، روباه،گراز، خرگوش، دلیجه، عقاب طلایی، کبک معمولی، کبوتر چاهی، کبوتر جنگلی، قمری، سهره طلایی و زاغی کشف و ضبط شد.

وی تصرح کرد: 10 فقره از پرونده های تشکیل شده در حوزه تخریب، آلودگی محیط زیست و تعلیف دام غیر مجاز در حوزه استحفاظی استان بوده که در این راستا مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به کشف یک مورد آلودگی محیط زیست و توقیف بیش از 11500 کیلوگرم چوب درختان ممنوع قطع با دو دستگاه خودرو نیسان و کامیون شدند.

طاهری گفت: با همکاری مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه حفاظت شده طارم سفلی 9500 متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و 120 اصله نهال کاشته شده در این اراضی جمع اوری گردید و در مناطق حفاظت شده نیز 5 پرونده تعلیف غیر مجاز دام به مراجع قضایی معرفی شدند.

لازم به توضیح است، در فروردین ماه سال جاری با وجود بروز بیماری کرونا و تاکیدات فراوان در خصوص ماندن درخانه متاسفانه تخلف های شکار و صید نسبت به فروردین سال 98 و سال های گذشته با افزایش چند برابری توسط متخلفین روبرو بوده که با حضور فعال و مستمرمامورین و هوشیاری آنها تعداد زیادی از این افراد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562509 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟