ورشکستگی بیش از 50 درصد تالارداران / دولت از مالیات 98 صرف نظر کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زوج های جوان زیادی از اوایل سال 98 روز عروسی خود را تعیین کرده بودند که بخش زیادی از این عروسی های در دوماه آخر 98 و دو ماه نخست امسال بود که متاسفانه با توجه به شیوع کرونا عروسی آنها کنسل شد اما یکی از چالش های این افراد باز پس گرفتن پول هایشان از تالارهای پذیرایی است چرا که خیلی از آنها می گویند که پول خود را تمام و کمال دریافت نکرده اند.

خسرو ابراهیمی‎نیا رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که افرادی هنوز ما بقی پول کنسل کردن عروسی را از سالن های پذیرایی نگرفته اند گفت: تالارهای پذیرایی با شروع سال 98 یک رکود را تجربه کردند بودند که در مهرماه و آبان برنامه ریزی شد تا در خصوص ماه‎های مبارک رجب و شعبان تمهیداتی را بیاندیشند تا بازار رونق پیدا بکند کمااینکه در پیش بینی های ما اسفند، فروردین و اردیبهشت از ماه های پر رونق بودند که همینطور هم شد.

فقط با شایعه کرونا بسیاری از قردادهای عروسی کنسل شد

وی ادامه داد: قراردادهای زیادی فقط با شایعه آمدن کرونا در بهمن کنسل شد که پس از آن نیز در اسفند ماه دولت دستور تعطیل شدن به صورت کامل را داد که همین مسئله باعث هجوم مردم برای گرفتن پول هایشان شد. با توجه به اینکه تالارداران این پول‎ها را برای آمادگی برگزاری مراسم‎ها و تعمیر تالار خرج کرده بودند که با دستور لغو قراردادها و استرداد هزینه‎ها در بازگرداندن آن با اینکه دچار مشکل شده بودند تمکین کرده و بیعانه ها را حتی به صورت چک بازگرداندند.

بیش از 50 درصد تالارهای پذیرایی ورشکسته شده اند

ابراهیمی نیا با بیان اینکه بسیاری از تالارهایی که اوضاع مالی خوبی هم داشتند در حال حاضر توان پرداخت هزینه آب و برق خود را هم ندارند اذعان کرد: وضعیت تالارهای پذیرایی به شدت بد است و در سه ماه گذشته به معنای واقعی در عسر و حرج قرار گرفته اند حتی بیش از 50 درصد آنها ورشکسته نیز شده اند البته به صورت 100 درصدی هم اکنون بیکار هستند.

معدوم سازی مواد غذایی تالارهای عروسی

او افزود: وضعیت تالارهای پذیرایی از کساد هم گذشته و حتی اگر شرایط محیا شود دیگر توان آماده سازی و برقراری مراسم ها را ندارند چرا که 4 ماه است هیچ کاری نکرده اند و حتی خریدهای غذایی که انجام دادند را معدوم و یا خیرات کرده اند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران تصریح کرد: امروز بسیاری از تالارداران با قرض و بدهی و فروش مال خود توانسته اند فقط گوشه‌ای از مشکلات خود را حل کنند کمااینکه  برخی از صاحبان املاک وصول اجاره بهای خود را به تعویق انداخته اند اما بخششی در زمینه کرایه نیز صورت نگرفته است.

دولت مساعد بیشتری در زمینه تالارهای پذیرایی بکند

او در پایان با گفتن این مسئله که امیدواریم این ویروس  کرونا هرچه زودتر در کشور مهار شود اضافه کرد: دولت باید مساعدت و همکاری بیشتری با ما بکند برای مثال از مالیات سال 98 صرف نظر کند چرا که تالارهای پذیرایی پولی برای پرداخت ندارند. همچنین وام هایی به تالارداران تعلق بگیرد تا تالارداران بتوانند هزینه اجاره بها و حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟