فیلم فقر غذایی مناطق محروم تقدیم رئیس جمهور شد/ تب سنجی افاغنه در سیستان و بلوچستان توسط هلال احمر

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، سایه فقر بر زندگی مردم سیستان و بلوچستان پهن است. وضعیت بهداشت و سلامت در این منطقه پیش از کرونا نیز شرایط مناسبی نداشت و  ابتدایی ترین موارد بهداشتی مانند دستشویی، توالت و حمام در بیشتر مناطق استان وجود ندارد .

در کنار شیوع کرونا ، سیستان و بلوچستان و مناطق محروم منطقه ،هنوز درگیر بحران سیل هستند.

با وجود کمبودهای بی شمار چه اقدامات بهداشتی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان در این دوره کرونایی از سوی هلال احمر صورت گرفته است؟

کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر  در پاسخ به این سوال خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار کرد: در زمان سیل به جنوب کرمان رفتم که بافتی همانند سیستان و بلوچستان دارد و این مناطق کپرنشین و محروم هستند. مشکلات دستشویی، حمام و جاده دسترسی وجود داشت و بخشی از این مشکلات را باید بنیاد مسکن و سپاه تامین کنند که اتفاقا در منطقه حضور داشتند تا این مشکلات را رفع کنند. جیره های بسته غذایی 72ساعته، اسکان اضطراری و کمک های امدادی  در اختیار مردم این مناطق قرار دادیم که  در این مورد گزارشی به رئیس جمهوری ارائه کردیم. در منطقه جازموریان به دلیل بالا آمدن سطح آب مشکلاتی به وجود آورده است. قرار شد با ارائه امکانات مشکلات حل شود.

نبود مشکل دسترسی ضدعفونی کننده در مناطق محروم

با وجود آن که شهریاری، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که دسترسی به ضدعفونی کننده ها در این استان با مشکلات بسیاری روبروست، همتی با بیان این که ما در کنار مردم این مناطق هستیم و هر مقداری نیاز باشد به این مناطق کمک می کنیم، گفت: احداث دستشویی و حمام در این مناطق جزو اولویت هاست. مواد ضدعفونی کننده به صورت عام در مناطق سیل زده وجود داشت. تمام منطقه مشکلاتی دارد که برای رفع آن کمک خواهیم کرد. مشکل شیرخشک، معیشت و حتی غذا خوردن معمولی در این مناطق وجود دارد. از این مشکلات فیلم تهیه کرده و به رئیس جمهور ارائه دادیم تا مشکلات حل شود.

ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان جدی نیست

همتی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان گفت: ابتلا به این بیماری در استان سیستان و بلوچستان نسبت به آمار خاص آن 13 استان داشتیم، زیاد نیست. براساس تعداد مبتلایانی که وجود دارد دستکش، گان و ماسک را برای دوستانمان ارسال کردیم تا در خدمت مردم باشند.

او تاکید کرد: بحث تب سنجی افاغنه ای که در سیستان و بلوچستان هستند دیشب مطرح شد و قرار شد تب سنجی و غربالگری این افراد را هلال احمر انجام دهد. آنجا بحث کرونا جدی نیست.

هلال احمر در مناطق سیل زده و کرونایی

همتی در پایان افزود: اقدامی نبوده که در توان هلال احمر باشد و کشور نیازمند به انجام آن باشد اما ستاد ملی مبارزه با کرونا از این توان استفاده نکند. تمام امکانات هلال احمر در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا است. از حداکثر توان داوطلبان خود استفاده کردیم. هیچ کدام از امدادگران هلال احمر از بحث سیل غافل نشدند و 2هزار نفر از امدادگران این سازمان در مناطق سیل زده درگیر بودند و تا امروز صبح در کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555806 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟