کمبود 2هزار دستگاه تنفس مصنوعی در کشور / 500هزار بیمار خاص را تحت پوشش قرار دادیم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، کریم همتی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در واپسین سال 98 و ابتدای سال 99 خدمات خوبی را در کمیته های بحران های استان ها به هموطنان ارائه نموده است. کمک ها در قالب طرح غربالگری و تب سنجی در 13 استان بزرگ کشور داشتیم. آموزش همگانی از اولویت خاصی برگزار بود و هلال احمر محتواهای خوبی داشت و 54 میلیون نفر از این محتوا بازدید و استفاده کردند.

او با اشاره به ارزیابی ها گفت: سایت corona.ir را راه اندازی کردیم و 10میلیون نفر از این سایت بازدید کرده و تست را انجام دادند. غربالگری در استان ها ادامه دارد. 21میلیون نفر از افرادی که قصد خروج از شهرها را داشتند چک شدند و 14هزار نفر علائم مشکوک به کرونا را داشتند. همزمان نیز تولید ماسک و دستکش، گان ها و مواد ضدعفونی داشتیم. بخش عمده ای از آن را در اختیار ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دهیم. یک دستگاه تمام اتوماتیک را در هفته آینده خواهیم داشت که 70هزار ماسک در روز تولید می کند.

همتی با اشاره به مشکلات معیشتی برخی هموطنان، افزود: دولت تمام تلاش خود را انجام داده و موفقیت چشمگیری داشته اما هموطنان ما را باید در یابیم. معیشت این افراد را مدنظر قرار خواهیم داشت. بسته هایی به آنها ارائه خواهد شد و بالغ بر 2میلیون نفر خواهند بود. در روزهای آینده این بسته ها را به دست مردم نیازمند به صورت نقد و بسته های معیشتی خواهیم رساند.

سرپرست جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حدودا 500هزار نفر افراد بیماری های خاص و نادر تحت حمایت هلال احمر قرار گرفتند. خطر مرگ و میر در این گروه بیشتر است. از محل کمک های خیرین و اعتبارات در اختیار هلال احمر اقلام بهداشتی تهیه شده و از شنبه و یکشنبه داوطلبان به منازل مراجعه خواهند کرد و ماسک و دستکش در اختیار آنها قرار می دهند.

همتی با اشاره به کمبود دستگاه تنفس مصنوعی، افزود: حدود 2هزار کمبود داریم و خیرین کمک کرد که 100 دستگاه به مبلغ 16میلیارد تومان تهیه و توزیع خواهد شد. 52 دستگاه در اختیار هموطنان قرار می دهیم. البته در این روزها از در برخی استان ها مشکل سیل نیز روبرو بودیم. برای مقابله با سیل نیز از روزهای آغازین آمادگی داشتیم و تلاش کردیم تا مخاطرات سیل را بحران تبدیل نشود. تا این لحظه بحرانی نداشتیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟