درویش : بعضی مدیران برای صدآفرین گرفتن از دولت ، محیط زیست را نابود می کنند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، اولین بار ساحل مکسر، جایی که لاک پشت ها در آنجا تخم گذاری می کنند مورد تخریب برای پرورش میگو قرار گرفت. پس از آن ژئوپارک و حالا کوه های رنگی مورد هجوم قرار گرفته اند. با نامه نمایندگان پروژه پرورش میگو یک روز متوقف شد اما باز هم این پروژه ها کار خود را از سر گرفت. شاخه های این پروژه ها یکی پس از دیگری سبز می شوند و محیط زیست ایران را به نابودی می کشانند و بعید نیست فردا بشنویم سواحل بی نظیر دیگری قربانی پروژه پرورش میگو شده است. به نظر می رسد مسئولان عزمی برای متوقف کردن این پرورش پرسود اقتصادی ندارند و خبرهایی که برای متوقف کردن این پروژه اعلام می کنند بیش از چند روز دوام نمی آورد.

محمد درویش، فعال محیط زیست در این مورد به خبرنگار رکنا تاکید کرد: واقعیت ماجرا این است که تحریم علیه ایران باعث شده دستگاه ها به دنبال راه هایی برای جبرانی مالی باشند. بعضی  مدیران با رفتارهای به دور از تخصص ،بهترین راه برای تامین منابع مالی را  تاراج منابع طبیعی کشور شناخته اند.

متاسفانه هنر تولید ثانویه در کشور وجود ندارد. وقتی خانواده ای به جای ایجاد درآمد پایدار، از پس اندازهایش استفاده می کنند، بنابراین یک روز ورشکست می شود. کشور هم با این روش مدیریتی عاقبت خوبی نخواهد داشت. هیچ جای دنیا چشم اندازهای ناب خود که صندوق ارزی آنهاست را قربانی تجارت های کوتاه مدت خود نمی کنند ولی اینجا و درایران در حال انجام است.

وی با اشاره به این که ما طولانی ترین سواحل دریا را در خلیج فارس داریم، افزود: به راحتی می توانیم مناطقی را برای پرورش میگو شناسایی کنیم که چنین خطراتی را هم نداشته باشد و محیط زیست ما را هم با مشکل روبرو نکند. متاسفانه در حال حاضر بعضی  مدیران در حوزه استحفاظی خود به دنبال  شاگرد اول شدن و صدآفرین گرفتن از دولت هستند و توجه نمی کنند که  حوزه استحفاظی آنها  ثبت یونسکو شده یا میراث فرهنگی است یا ارزش های تفرجگاهی دارد، یا از نظر محیط زیستی مهم است و ممکن است کیفیت زندگی نسل آینده را کاهش دهد و با خطرات بسیاری روبرو کند. برای این مدیران هیچ چیزی مهم نیست فقط تولید درآمد در دوره مدیریتی شان اهمیت دارد تا نشان دهند شاگرد اول خوبی برای مسئولان بالاتر از خودشان هستند. این شرایط بسیار خطرناک است و باید هر روز شاهد فجایع مدیریتی در کشورمان باشیم. اگر فردا بشنویم چوب های جنگل های زاگرس را می برند تا بفروشند نباید تعجب کنیم. به دلیل این که متاسفانه مدیران ما از رفتارهای با تدبیر دور شده اند.  ارتباط مدیران نیز با بدنه اجتماعی جامعه قطع شده است و حاضر نیستند از متخصصان دیگری جز حلقه دور خود استفاده کنند  دنبال طرح های مشارکتی نمی روند و به راحتی صورت مسئله را پاک می کنند و اینچنین می شود که هر روز فاجعه ای تازه برای محیط زیست کشور به بار می آید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 541001 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟